خبرگزاری کار ایران

روسیه از نقش ایران در سوریه دفاع کرد

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۵۵۳

سفیر روسیه در اراضی اشغالی در دفاع از حضور ایران در سوریه، متذکر شد که ایرانی‌ها نقش بسیار مهمی در تلاش‌های مشترک برای از بین بردن تروریسم در سوریه به عهده دارند. به همین دلیل درخواست خروج نیروهای خارجی از سوریه را واقع‌بینانه نمی‌دانیم.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «آناتولی ویکتوروف» سفیر روسیه در فلسطین اشغالی، روز گذشته با اشاره به این‌که خروج ایران از سوریه در شرایط کنونی «غیر واقع بینانه» است، اظهار داشت، روسیه نمی‌تواند ایران را به خروج از سوریه مجبور کند.

ویکتوروف در عین حال تصریح کرد، روسیه همچنین نمی‌تواند مانع حمله اسرائیل به نیروهای ایرانی در سوریه بشود.

وی با اشاره به بازپس‌گیری مناطق جنوبی سوریه توسط ارتش این کشور، به شبکه تلویزیونی « کانال ۱۰» اسرائیل اظهار داشت، اکنون تنها می‌بایست نیروهای دولتی سوریه در مناطق همجوار با مرز اراضی اشغالی مستقر شوند.

در جریان دیدار هیات بلندپایه روسیه به ریاست «سرگئی لاوروف» با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، یک مقام اسرائیلی اعلام کرد که نتانیاهو با پیشنهاد روسیه درباره ادامه حضور نیروهای ایرانی در سوریه، حتی در یکصد کیلومتری مرز جولان مخالفت کرده است.

با این حال سفیر روسیه در اراضی اشغالی از نقش ایران در سوریه دفاع کرد و گفت: «آنها (ایرانی‌ها) نقش بسیار مهمی در تلاش‌های مشترک ما برای از بین بردن تروریسم در سوریه به عهده دارند. به همین دلیل در این برهه زمانی، ما درخواست خروج نیروهای خارجی از کشور جمهوری عربی سوریه را واقع‌بینانه نمی‌دانیم».

وی افزود: «ما می‌توانیم با شرکای ایرانی خود خیلی صریح و شفاف حرف بزنیم، آنها را ترغیب کنیم که کاری را انجام بدهند یا ندهند».

آناتولی ویکتوروف در پاسخ به این پرسش که آیا شما نمی‌توانید نیروهای ایرانی را به خروج از سوریه مجبور بکنید؟ گفت: «نه نمی‌توانیم».

نتانیاهو پیش از سفر به مسکو گفته بود که تل‌آویو با بقای دولت «بشار اسد» در سوریه کاری ندارد، اما ایران نباید «در هیچ نقطه‌ای در سوریه» حضور نظامی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز