خبرگزاری کار ایران

حنان خبرداد:

خرم‌آباد میزبان جشنواره موسیقی قوم لر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۵۱۰

حمید رضا حنان گفت: جشنواره موسیقی قوم لر اواخر مردادماه با حضور هنرمندان ١١ استان لرنشین کشور به مدت ٥ شب در باغ گلستان خرم آباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، حمیدرضا حنان در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی جشنواره موسیقی قوم لر که در محل سالن جلسات معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با حضور خجسته‌پور معاون استاندار برگزار شد، اظهارکرد: این جشنواره به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و با هدف ایجاد وحدت و همدلی بیشتر بین قوم لر و همچنین معرفی ظرفیت‌های موسیقی استان لرستان در دو بخش اجرای صحنه‌ای و مراسم آیینی و سنتی و نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و هنری استان از ٢٢  تا ٢٦ مردادماه در محوطه باغ گلستان خرم آباد برگزار خواهد شد . 

او افزود: موسیقی بخش مهمی از فرهنگ ماست و از همین روی لازم است در قالب این جشنواره، ظرفیت‌های استان در این زمینه بیش از پیش در منظر عموم قرار بگیرد و این کار نیازمند یک اراده جمعی در بین دستگاه‌های متولی این رویداد است.

حنان تصریح کرد: بخش اجراهای صحنه‌ای این جشنواره با محوریت انجمن موسیقی و بخش آیینی و سنتی آن نیز توسط انجمن آیینی سنتی این اداره کل انجام می‌شود و مدیریت بخش نمایشگاهی نیز بر عهده اداره کل میراث فرهنگی استان خواهد بود.

وی بیان کرد: در این جشنواره بیش از ٤٠ گروه موسیقی و آیینی سنتی استان‌های لر نشین کشور حضور خواهند داشت که طی آن از ظرفیت هنرمندان استان در هر دو حوزه به نحو احسن استفاده خواهد شد.

جشنواره موسیقی قوم لر از ٢٢ تا ٢٦ مردادماه همه روزه در دو نوبت از ساعت ١٨ تا اذان مغرب و عشا و پس از آن تا ساعت ٢٤ در محوطه ی باغ گلستان، پذیرای علاقه‌مندان و عموم مردم خواهد بود.

انتهای پیام/
الهه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز