خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری زنجان خبرداد:

زنجان؛ میزبان سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۲۳۳

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی ۲۲ تا ۲۶ مرداد ماه سالجاری در مجموعه رفاهی، گردشگری گاوازنگ زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، یحیی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره آش همه ساله با استقبال گردشگران و مسافران روبه رو بوده است، گفت: این جشنواره از 22 تا 26 مرداد در گاوازنگ زنجان برپا می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:در جشنواره ملی آش ایرانی روزانه برای ۵۰ هزار نفر ۷۰ نوع آش سرو می‌شود.

رحمتی در ادامه به برگزاری جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی با محوریت استعدادیابی آشپزی اشاره کرد و گفت: این جشنواره هم از 10 تا 12 مرداد امسال در استان زنجان برگزار می شود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، این جشنواره با هدف احیا و ترویج غذاهای سنتی به عنوان یک جاذبه گردشگری، هدایت استعدادهای آشپزی بویژه جوانان به سوی راه اندازی کسب وکار مستقل، برند سازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری برپا می شود. رحمتی خاطرنشان کرد: ایجاد شور و نشاط در خانواده ها و تحرک اجتماعی، توجه به غذای سنتی به عنوان سوغات محلی، ملی و بین المللی و تجاری سازی آن، توسعۀ نقش غذاهای محلی در منوهای هتل ها و واحدهای پذیرائی و کیترینگ ها از دیگر اهداف برپایی جشنواره غذا در زنجان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز