خبرگزاری کار ایران

تاکید پادشاه مراکش بر لزوم تسریع اجرای برنامه حمایت اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۱۸۸

پادشاه مراکش در سخنرانی خود از دولت خواست برنامه حمایت اجتماعی را تسریع کرده و «اقدام‌هایی عملی برای بازسازی این برنامه‌ها» صورت دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «محمد ششم» پادشاه مراکش،‌ از دولت خواست تا «اقدام‌هایی جدی» برای رفع و رجوع مسائل اجتماعی، به‌ویژه وضعیت سلامت و آموزش، در این کشور آفریقای شمالی صورت دهد. این در حالی است که مراکش تظاهراتی را در اعتراض به بیکاری و فساد شاهد بوده است. 

پادشاه مراکش در نوردهمین سالگرد بر تخت نشستن خود گفت: «با وجود دستاوردهای فعلی، حس می‌کنم چیزی در مسائل اجتماعی کم است.»

وی با اشاره به برنامه‌های حمایت و حفاظت اجتماعی گفت که «این دو با یکدیگر همپوشانی داشته و از نبود انسجام و تاثیرگذاری بر گروه‌های شایسته رنج می‌برند.»

پادشاه مراکش در سخنرانی خود از دولت خواست تا برنامه ثبت مردم برای برنامه حمایت اجتماعی را تسریع کرده و «اقدام‌هایی عملی برای بازسازی این برنامه‌ها» صورت دهد. 

وی همچنین خواستار «اقدام‌هایی اصولی برای حمایت از تحصیل» و بازسازی نظام سلامت شد که «در حال حاضر از نابرابری آشکار و مدیریت ضعیف رنج می‌برد.»

این پادشاه ۵۴ ساله در سخنرانی خود از اعتراض‌ها در این کشور که از اکتبر ۲۰۱۶ آغاز شده است، حرفی به میان نیاورد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز