خبرگزاری کار ایران

«قنیطره» در آستانه آزادسازی کامل/ گروه‌های تروریستی در ادلب ارتش تشکیل دادند

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۱۱۹

منابع امنیتی در سوریه تأکید کردند که فقط دو منطقه تا تسلط کامل ارتش این کشور بر استان قنیطره در مرزهای جولان اشغالی باقی مانده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، ارتش سوریه روستاها و شهرک‌های جدیدی را در محور جنوبی کشور، در چارچوب توافق مصالحه با گروه‌های مسلح، به کنترل خود درآورده و فقط دو شهرک باقی‌مانده است تا بر قنیطره و حومه آن مسلط شود.

یک منبع امنیتی در این‌باره اعلام کرد، ارتش سوریه کنترل روستاهای «جباتا الخشب»، «طرنجه»، «اوفانیا» و «الحریه» را به دست گرفته است و به پیشروی‌ها در ریف جنوبی قنیطره ادامه می‌دهد.

این منبع تصریح کرد، فقط شهرک‌های «بریقه» و «بئر عجم» در محور جنوبی باقی مانده است تا پس از آن ارتش سوریه آزادسازی کامل قنیطره و ریف آن را اعلام کند.

در این میان، در حالی‌که شواهد نشان می‌دهد مقصد بعدی ارتش سوریه، ادلب است گروه‌های تروریستی ارتشی جدید برای مقابله با ارتش سوریه در این استان تشکیل داده‌اند.

خبرگزاری آلمان به نقل از یک منبع در میان معارضان سوری اعلام کرد که گروه‌های تروریستی مستقر در شمال کشور، ارتشی جدید برای نبرد با ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان در ادلب تشکیل داده‌اند.

این منبع تصریح کرد، گروه‌های تروریستی از جمله «جبهة تحریر سوریه»، «جبهه‌النصره»، «الجبهة الوطنیه»، «جیش الإسلام»، و «جیش إدلب الحر» این ارتش جدید را که ۷۵ هزار نیرو دارد، تشکیل داده‌اند.

به گفته این منبع، عملیات نظامی ارتش سوریه در ادلب قبل از ماه آگوست آینده و بعد از خروج اهالی شهرک‌های شیعه‌نشین «کفریا» و «الفوعه» از حومه ادلب آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز