خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بی‌علاقگی دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی متاثر از شرایط جامعه است

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۰۹۵

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بی‌علاقگی دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی متاثر از شرایط جامعه دانست.

علی زرافشان (معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که برای افزایش تمایل دانش‌آموزان به رشته ریاضی فیزیک چه برنامه‌هایی در دستور کار دارند؟ گفت: در بحث هدایت تحصیلی ما باید به دو نکته پاسخ دهیم؛ نکته اول پاسخگویی به نیازهای جامعه است، لذا در مقطع متوسطه دانش آموزان را برای پاسخگویی به نیازهای جامعه آماده می‌کنیم.نکته دیگر هم در نظر گرفتن علائق و استعدادهای دانش آموزان است که باید به آن توجه شود. از این رو هدایت تحصیلی بین این دو موضوع آشتی ایجاد می‌کند تا هم به نیازهای جامعه و هم به علائق دانش‌آموزان توجه شود.

وی ادامه داد: باید از طریق جلسات مشاوره و گفتگو با خانواده‌ها و دانش‌آموزان انجام دهیم و آنها را به سمت رشته ریاضی و همچنین رشته‌هایی که مورد نیاز جامعه هستند، هدایت کنیم، البته بخشی از این مشکل متاثر از عوامل بیرونی و جوی است که در حال حاضر در جامعه وجود دارد و دانش‌آموزان بیشتر علاقه‌مند هستند به سمت رشته‌های تجربی بروند.

وی خاطرنشان کرد: این‌ متاثر از برنامه‌هایی است که دولت‌ها برای توسعه زمینه‌های بهداشت و درمان در کشور داشته‌اند، از همین رو باید یک همکاری متقابلی اتفاق بیافتد که در همه حوزه ها این تعادل برقرار شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که دانش‌آموزان به ترتیب به چه رشته‌هایی علاقه نشان داده اند؟ گفت: اگر فنی‌حرفه‌ای و کاردانش را با هم در نظر بگیریم؛ دانش آموزان درابتدا به رشته فنی‌حرفه‌ای و کاردانش و بعد تجربی، انسانی و ریاضی علاقه نشان داده‌اند.

وی در رابطه با اینکه طرح ایران مهارت برای پرداختن به بُعد مهارتی و علمی دانش آموزان در کنار مهارت دانشی است، گفت: در سند تحول هم آمده که آموزش مهارت باید در همه دوره‌های تحصیلی انجام شود و محدود به رشته‌های فنی حرفه‌ای نباشد و ما از این جهت طرح ایران مهارت را شروع کرده ایم تا بتوانیم آموزش مهارت را به دانش آموزان ارائه و گرایش‌های مهارتی را در آنان بالا ببریم.

زرافشان همچنین با اشاره به روش‌های پذیرش دانشجو گفت: طبق قانون سه روش برای پذیرش وجود دارد که یک روش آن صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است، به این معنا که گروهی از دانش‌آموزان نمرات دورس نهایی شان 100 درصد در ورود به دانشگاه تاثیر دارد یعنی نیازی نیست  در هیچ کنکوری شرکت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: آموزش عالی چند سالی است که برای شرکت در کنکور دو دفترچه ارائه می‌دهد که یک دفترچه  برای پذیرش صرفا بر مبنای سوابق تحصیلی است. به این صورت که داوطلب با تهیه این دفترچه فقط ثبت‌نام و انتخاب رشته می‌کند، سپس انتخاب رشته را در پرتال سازمان سنجش می گذارد و بر مبنای معدل داوطلب و تعداد متقاضی در دانشگاه ثبت نام می‌کنند. این گروه از دانش آموزان ضرورتی به شرکت در هیچ گونه آزمونی ندارند و صرفا با ارائه مدارک تحصیلی‌ و نمرات نهایی‌شان می‌توانند در دانشگاه ثبت نام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز