خبرگزاری کار ایران

هجوم مربیان و بازیکنان خارجی در فصل جدید/ لیگ برتر فوتبال بین المللی ایران

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۸۵۹

لیگ برتر بیست و دوم از لحاظ تعداد مربیان و بازیکنان خارجی به نوعی صاحب یک رکورد ویژه است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، روزهای پایانی انتظار برای شروع فصل جدید فوتبال ایران را سپری می‌کنیم و این درحالیست که لیگ بیست و دوم از برخی جنبه‌ها می‌تواند فصل متفاوتی با فصل‌های قبل لیگ برتر باشد و یکی از این موارد بدون شک هجوم دوباره خارجی‌ها به فوتبال ایران است. بعد از اینکه چند سالی به خاطر مسایل و مشکلات مالی و تحریم‌ها و البته قوانین داخلی و ممنوعیت و محدودیت در جذب نفرات خارجی بازار جذب مربی و بازیکن از آن سوی مرزها کساد شده بود اما در فصل جدید به دلیل خلوت بودن مارکت داخلی و البته افزایش بی رویه قیمت بازیکنان درجه یک ایرانی در بازار باعث شد باشگاه‌ها سراغ جذب گزینه‌های داخلی بروند و در این بین حتی تیم‌هایی مثل نساجی و آلومینیوم اراک که در بین مدعیان لیگ نیستند هم بازیکن خارجی جذب کرده‌اند. به همین دلیل سراغ بررسی نفرات خارجی فصل جدید رفتیم. 

 

سه گزینه روی نیمکت‌ها

فصل قبل در فوتبال ایران تنها تراکتور تبریز از سرمربی خارجی استفاده می‌کرد که البته این تیم هم شروع کارش با کمالوند و فیروز کریمی بود و در ادامه راه به زونیمیر سولدوی کروات و ساغلام ترک تبار رسید و سایر باشگاه‌ها به نیروهای داخلی اعتماد کرده و نهایتاً مثل استقلال و سپاهان از دستیاران خارجی بهره بردند.

در فصل جدید اما قصه متفاوت است و به جز تراکتور که حالا قرار است با قربان بردیف کارش را شروع کند، استقلال و سپاهان هم بعد از قطع همکاری با مجیدی و نویدکیا ترجیح دادند گزینه داخلی جایگزین نکنند و این شد که دو سرمربی پرتغالی یعنی ساپینتو و مورایس وارد چرخه مربیان فوتبال ایران شدند و در کنارش پرسپولیس هم بعد از قطع همکاری با حمید مطهری و سایر نفرات کادر فنی در حال حاضر سه مربی خارجی به عنوان دستیار اول، مربی بدنساز و مربی گلرها در اختیار دارد. 

 

فهرست شلوغ بازیکنان 

در جمع بازیکنان اوضاع به مراتب شلوغ‌تر از نیمکت‌هاست. علاوه بر ادامه همکاری با نفراتی مثل کولیبالی و پاتوسی در فولاد و منشا در مس و جذب شیمبا یا کی‌روش استنلی و بایناما در گل گهر و البته تمریوف و حنانوف در پرسپولیس و سیلوا و آمانوف در استقلال و جابجایی گولسیانی بین سپاهان و پرسپولیس، نفرات قابل توجهی هم وارد چرخه شدند. 

سپاهان که دو خارجی فصل قبل خودش را به پرسپولیس و فولاد داده بود حالا سهمیه چهار بازیکن خارجی خودش را با جذب داسیلویرا، کامسوبا، مانوئل فرناندز و نیلسون جونیور پر کرده است.  

تراکتور هم تا این لحظه صفا هادی را به عنوان سهمیه آسیایی در اختیار دارد و در کنارش ریکاردو آلوز و گوستاوو را جذب کرده و به دنبال یک مهاجم نوک خارجی هم هست. 

استقلال که قصد جذب وینگر خارجی را داشت فعلاً بیخیال این موضوع شده و محمد محبی را جایگزین کرده و فصل را با همان دو خارجی یعنی آمانوف و رافائل سیلوا شروع می‌کند و پرسپولیس اما قرار است به جز گولسیانی مدافع و تمریوف و حنانوف یک مهاجم هم به خدمت بگیرد تا چهار سهمیه خارجی این تیم هم پر شود. 

علاوه بر این تیم‌ها فولاد خوزستان هم ضمن حفظ کولیبالی و پاتوسی، کریستوفر کنت را از سپاهان به خدمت گرفته است. 

گل گهر سیرجان هم با حفظ کی‌روش استنلی و بازگرداندن بایناما، یک هافبک طراح برزیلی به نام وسلی گومز را به خدمت گرفته است. 

مس رفسنجان هم ضمن حفظ منشا، پریرا از فولاد را هم به خدمت گرفته و جفرسون باهایا هم جذب این تیم شده است. 

آلومینیوم اراک در تدارک جذب دو مهاجم خارجی است و در نهایت نساجی هم آداما نیان را به عنوان بازیکن خارجی جدید به خدمت گرفته است. 

بدین ترتیب در فصل بیست و دوم شلوغ‌ترین فصل فوتبال ایران از لحاظ استفاده از نیروی خارجی روی نیمکت‌ها و در بین بازیکنان تیم‌ها را شاهد هستیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز