خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد گیلان در جلسه ستاد روز خبرنگار:

جامعه خبری گیلان پتانسیل و ظرفیت های فراوانی دارد

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۶۰۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: جامعه خبری گیلان پتانسیل و ظرفیت های فراوانی دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان در جلسه ستاد روز خبرنگار استان گیلان با بیان اینکه جامعه خبری گیلان پتانسیل و ظرفیت های فراوانی دارد ، گفت: خوشبختانه فضای رسانه ای استان توسعه یافته و در حد مطلوبی قرار دارد و همه خبرنگاران به نوعی دغدغه توسعه استان، رفع مشکلات و کاستی ها را داشته و این موضوع با طرح سئوالات فراوان، مطالبه گری و پرسشگری هایی که در جلسات با مدیران استان مشاهده می شود به وضوع عیان است.

فاضلی با تقدیر از عملکرد هیات مدیره خانه مطبوعات در ساماندهی و رسیدگی به مشکلات اصحاب رسانه افزود: همگرایی و وحدت رویه ای که در خانه مطبوعات مشاهده می شود خود عامل توسعه یافتگی و خدمت به جامعه رسانه ای استان است و امیدوارم با رفع کاستی ها به مشکلات رفاهی خبرنگاران هم رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: سال ۹۷ سال پرباری برای مطبوعات و رسانه های استان است، چرا که علاوه بر فعالیت‌های مطلوبی که از سوی آنها صورت می گیرد، امسال شاهد برگزاری اولین جشنواره ملی مطبوعات و خبرگزاری ها و پایگاه‌های خبری کشور به میزبانی خانه مطبوعات و حمایت های مادی و معنوی منطقه آزاد بودیم که مراسم اختتامیه آن با حضور دکتر نوبخت، نمایندگان گیلان، استاندار گیلان، فرمانداران و مدیران کل استان و جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران سراسر کشور در سالن همایش های منطقه آزاد به شکل باشکوهی برگزار شد و متعاقب آن مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها با حضور مسئولان کشور و استانی در مجتمع خاتم الانبیاء با موفقیت برگزار شد و به زودی نیز مراسم روز خبرنگار را ۱۷ مرداد ماه با تجلیل از عزیزان و فعالان رسانه ای گیلان برپا خواهیم کرد.

دکتر فاضلی یادآور شد: خوشبختانه مطبوعات استان گیلان در سطح کشور سرآمد بوده و از جایگاه مطلوبی برخوردار و شایستگی های لازم را نیز به لحاظ نیروهای فعالش داراست.

وی در خاتمه ضمن تقدیر از زحمات ستاد برگزاری مراسم روز خبرنگار اظهار داشت: امسال نیز قطعا با مساعدت و کمک های آقای استاندار و دیگر متولیان امر مراسمی در خور شان و نام رسانه های استان برگزار خواهیم کرد.

در این جلسه مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز گفت: طی سالیان اخیر در پی تولیدات رسانه‌ای و فعالیت‌های مناسب اصحاب رسانه گیلان بر اعتبار و غنای فکری و فرهنگی مطبوعات و جامعه رسانه ای استان افزوده شده و فعالیت بیش از ۱۵۰ نشریه مکتوب، ۱۲۰ رسانه مجازی اعم از سرپرستی خبرگزاری های سراسری و پایگاه های خبری استان و همچنین تلاش و فعالیت بیش از ۵۰ دفتر سرپرستی روزنامه های سراسری در گیلان خود موید این موضوع است.

خورسندی افزود: خوشبختانه حضور و فعالیت رسانه ای پر نشاط جوانان تحصیل کرده و با دانش و علاقمند به کار رسانه ای در فضای فعلی استان این امیدواری را به وجود آورده که فعالان این حوزه از سواد رسانه ای بهتری برخوردار شوند تا همچنان با تولیدات رسانه ای و خبری خود در سطح کشور زبانزد شوند.

وی به مشکل مالیاتی خانه مطبوعات گیلان پرداخت و گفت: در تلاش هستیم تا این معضل را با کمک نمایندگان به شکل قانونی برطرف کنیم تا وقت بیشتری را برای رسیدگی به امور جاری خانه مطبوعات و خدمات رسانی به خبرنگاران بگذاریم؛ متاسفانه در حال حاضر در چند جبهه مشغول نبرد هستیم که خصوصا موضوع مالیات وقت و زمان زیادی از ما گرفته است.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان یادآور شد: پس از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره ملی مطبوعات و جشنواره رضوی خیلی زود با همکاری امور فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد اسلامی ستاد برگزاری مراسم روز خبرنگار را تشکیل دادیم و برای بهتر برگزاری آن در تلاش هستیم.

گفتنی است در این جلسه سایر اعضای ستاد نیز به طرح و بیان مواد مختلفی در خصوص پربارتر شدن مراسم روز خبرنگار مواردی را عنوان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز