خبرگزاری کار ایران

تجمع ۲۳ نیروی کار تعدیل شده شرکت زمزم آذربایجان/بازگشت به کار کارگران

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۴۹۲

صبح امروز، تعدادی از کارگران شرکت زمزم آذربایجان، در اعتراض به تعدیل و عدم امنیت شغلی در مقابل این شرکت تجمعی اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران شرکت زمزم آذربایجان، در اعتراض به عدم امنیت شغلی در مقابل این شرکت تجمعی اعتراضی برگزار کردند.

در همین زمینه، چنگیز قاسمی (رییس هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی و عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) اظهار داشت: دلیل تجمع اعتراضی کارگران این بوده که مدیریت شرکت اخیرا اعلام کرد که مازاد نیرو داشته و متعاقبا، تعدیل نیرو انجام داد.

قاسمی تصریح کرد: در پی این اقدام شرکت، کارگران که نگران امنیت شغلی خود و همکارانشان هستند، این تجمع اعتراضی را برگزار کردند. آنها نگران هستند این روند تداوم یابد.  

سیدرضا موسوی (نایب رییس انجمن صنفی کارگران شرکت زمزم آذربایجان) نیز با اشاره به وضعیت تولید شرکت و نحوه کار و تولید آن به ایلنا گفت: در ده-بیست سال گذشته، در تابستان‌ها، تولیدات شرکت ما افزایش می‌یافت. از همین روی، تعدادی کارگر فصلی بین اسفند تا مهر در این شرکت در کنار دیگر نیروهای کار فعالیت می‌کردند. طی دو-سه سال اخیر که تعدادی از کارگران شرکت به مرحله بازنشستگی رسیدند دیگر کسی جایگزین آنها نشد و همین کارگران فصلی به فعالیت‌شان در سایر فصول سال در شرکت ادامه دادند. البته بعضی از این کارگران فصلی حتی بیست سال است در این شرکت کار می‌کنند.

موسوی گفت: در گذشته، این شرکت در حدود ۴۵۰ الی ۵۰۰ نفر نیرو داشت اما در سال‌های اخیر تعداد نیروهای آن کاهش یافت و اکنون به ۳۰۸ نفر رسیده‌ است. اخیرا طی تصمیماتی که از سوی بنیاد مستضعفان به‌عنوان صاحب اصلی این مجموعه تقریبا ۱۲۰ نفر مازاد نیرو اعلام شده است.

وی ادامه داد: ۵ شنبه هفته گذشته، از طرف مدیرعامل اعلام شد با ۲۳ نفر از نیروهای شرکت تسویه حساب و به آنها اعلام شد که تا زمان نامعلومی سر کار نیایند. البته استنباط مدیریت این بود که فعلا این تعداد برون تا بعد از اینکه مواد اولیه رسید، می‌توان این افراد را برای کار دوباره فراخواند. از همین روی بود که آنها امروز صبح در ساعت ۷ صبح در مقابل شرکت تجمع اعتراضی برپا کردند. آنها می‌گفتند که با چنین وضعی، ما چگونه زندگی‌مان را اداره کنیم.

نایب رییس انجمن صنفی کارگران شرکت زمزم آذربایجان افزود: متعاقب این تجمع، ما با نمایندگان اداره کار، استانداری و مدیریت شرکت جلسه‌ای داشتیم که در انتهای جلسه، قرار بر این شد تا کارکنان تعدیل شده، سر کار خود بازگردند تا ببینیم برای دیگر مشکلات شرکت در آتیه چه تصمیمی باید گرفت.

وی درباره وضعیت کنونی تولید شرکت، بیان داشت: اکنون به‌رغم اینکه اوج فصل کاری است و عموما در چنین زمانی دوشیفته کار می‌کردیم، به‌خاطر فقدان مواد اولیه، تا ساعت ۱۴ بیشتر کار نمی‌کنیم و فقط هم یک بخش شرکت که آن هم، خط شیشه است فعالیت می‌کند و ۶ خط دیگر تعطیل هستند.

موسوی تاکید کرد: خوشبختانه از لحاظ پرداخت دستمزدها، مشکل خاصی نداریم و مزدهای کارکنان شرکت، معوق نمی‌شود.

نایب رییس انجمن صنفی کارگران شرکت زمزم آذربایجان در پایان، تصریح کرد: اکنون پرسنل شرکت نگران از تعدیل نیرو هستند. ما می‌خواهیم شرکت فعالیتش را ادامه دهد و از مدیریت هم انتظار داریم مشکلات موجود را حل کند.      

شرکت زمزم آذربایجان در کیلومتر ۲۰ جاده تبریز-میانه واقع است و در سال ۱۳۴۷ تاسیس شده است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز