خبرگزاری کار ایران

سال گذشته صورت گرفت؛

جذب و صدور مجوز طرح ‌های سرمایه گذاری خارجی در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۴۱۷

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اردبیل از جذب و صدورمجوز سه طرح سرمایه گذاری خارجی با حجم سرمایه آورده 1.8 میلیون دلار در سال گذشته در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، مظفری با اعلام این خبر، گفت: سرمایه‌گذاری خارجی از سال 1376 با صدور مجوز برای یک متقاضی ایرانی الاصل مقیم کشور فرانسه با طرح پیشنهادی در بخش کشاورزی استان شروع شده است و تاکنون تعداد 11 مورد صدور مجوز خارجی با سرمایه‌ای بالغ بر 55 میلیون دلار صادر شده که از این تعداد برخی در مرحله بهره برداری یا انجام مقدمات اولیه شروع فعالیت، یا نیمه فعال و یا بنا به دلایلی طرح راکد رها شده است.

وی افزود:  بر اساس ماده 7 قانون اجرایی اصل 44 قانون اساسی، مراکز خدمات سرمایه گذاری با هدف تسهیل و تسریع در امر سرمایه گذاری و صدور مجوز فعالیت های اقتصادی در استان ها تشکیل شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل، تصریح کرد:  در حال حاضر پنجره واحد سرمایه گذاری در مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان اردبیل با حضور نمایندگان ثابت و تام الاختیار دستگاه های صادر کننده مجوز بعنوان کانون مراجعه متقاضیان سرمایه گذاری داخلی و خارجی با برگزاری جلسات منظم بصورت هفته ای دوبار با حضور متقاضیان به درخواستها، مسائل و مشکلات آنان رسیدگی کرده و مشاوره های لازم نیز ارائه می شود و از ابتدای سال 1397 پنجره واحد فوق الذکر به صورت الکترونیکی نیز در این زمینه ارائه خدمات می نماید.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، خاطر نشان کرد:  با عنایت بر اینکه طبق قانون، اصلی ترین رسالت این مراکز رسیدگی به درخواستهای متقاضیان سرمایه‌گذاری خارجی و ارائه مشاوره و پذیرش هیأت های اقتصادی خارجی است ، لذا در این راستا مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اردبیل با تکیه بر قدرت تعامل و کاهش بروکراسی اداری به عنوان  متولی سرمایه گذاری خارجی از طرق مختلف جهت افزایش جذب سرمایه های خارجی به استان کوشیده است تا با پذیرش هیأت ها و متقاضیان سرمایه گذاری خارجی و رفع موانع و مشکلات احتمالی در این زمینه هر چند اندک موثر و موفق واقع شود.

وی ادامه داد: از جمله این اقدامات می توان به پذیرش 12 مورد هیأت خارجی از کشورهای مختلف(اتریشی، روسی، چینی، آذربایجانی، ترکیه ای و... ) طی سال 1395 اشاره کرد که نهایتاً با تکیه بر سعی و تلاش مجموعه، در سال 1396 سه مورد از نشستها با سرمایه گذاران روسی، چینی و فرانسوی منجر به جذب و صدور مجوز خارجی با حجم سرمایه وارده تقریباً 1.8 میلیون دلار به استان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز