خبرگزاری کار ایران

تدوام تظاهرات در شهرهای عراق/ صدر: به سرکوب معترضان پایان دهید

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۲۲۷

رهبر جریان «صدر» در عراق از مسئولان دولتی خواست به سرکوب معترضانی که خواستار انجام اصلاحات هستند، پایان دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهرات در برخی از شهرهای عراق، از جمله پایتخت در روز جمعه نیز ادامه داشت و طی آن هزاران شهروند عراقی علیه فساد مقام‌های دولتی و ضعف خدمات عمومی شعار می‌دادند.

 در بغداد تظاهرکنندگان در میدان «التحریر» تجمع کرده و شعارهایی علیه مقام‌های دولتی سر دادند.

گفته می شود در تظاهرات علیه فساد و کمبود خدمات عمومی در ۱۹ روز گذشته دست کم ۱۴ نفر کشته شدند. این اعتراض‌ها از شهر نفت‌خیز «بصره» و با اعتراض به خاموشی‌های طولانی مدت برق، نبود آب آشامیدنی و بیکاری آغاز شد.

گزارش ها  از آن است که روز جمعه تظاهرات‌هایی در «نجف»، «عماره»، «ناصریه» و «میسان» روی داده است.

در بصره نیز نزدیک به دو هزار نفر در مقابل استانداری تجمع کردند و خواستار تحقق وعده‌های مسئولان شدند.

در همین حال نماینده آیت‌الله «سید علی سیستانی» از مراجع عالی‌قدر شیعیان در عراق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در کربلا از دولت خواست فورا خواسته‌های تظاهرکنندگان را محقق کند.

در همین حال، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت او توصیه‌های آیت‌الله سیستانی را برای حل مشکلات کنونی سرلوحه کار خود قرار می‌دهد.

هم‌زمان، «مقتدی صدر» رهبر جریان «صدر»، روز گذشته در واکنش به دور جدید تظاهرات در شهرهای عراق در صفحه کاربری خود در توییتر خطاب به مسئولان عراقی نوشت: «سرکوب معترضان را پایان دهید».

صدر خطاب به رهبران گروه‌های سیاسی و مسئولان عراقی افزود: «سیاستمداران و رهبران، آیا گمان می‌کنید با علی (ع) و حسین (ع) محشور می‌شوید؟ آگاه باشید که نه علی (ع) و نه حسین (ع)، شما را (در روز قیامت) شفاعت نخواهند کرد».

وی در ادامه گفت: حکومت را اصلاح کنید؛ چرا که صدای ملت شنیده می‌شود. مظلومی که از شدت گرما ناله سر می‌دهد و از فقر فریاد سر می‌دهد».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز