خبرگزاری کار ایران

ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته معترضان به دولت عراق

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۱۳۴

معترضان عراقی گفته‌اند که پس از رسیدن فهرست خواسته‌هایشان به دست مقام‌ها، به دولت سه روز فرصت می‌دهند تا به آنها پاسخ دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کردستان ۲۴،‌ تظاهرکنندگان در مناطق جنوبی و مرکزی عراق از دولت این کشور خواستند تا پارلمان را از نو سازماندهی کند، حقوق بازنشستگی مقام‌های عالی‌رتبه را لغو و اصلاحاتی را برای مبارزه با فساد فراگیر در حکومت اعمال کند. معترضان روز گذشته -چهارشنبه- فهرستی از درخواست‌های خود را منتشر کردند. 

بنا بر اعلام دولت عراق، تظاهرات در چندین شهر این کشور به مرگ هشت نفر و زخمی شدن ۵۶ نفر منجر شده است و ۲۶۲ نیروی پلیس نیز در جریان درگیری با معترضان مجروح شده‌اند. 

نمایندگان معترضان فهرستی از ۱۴ خواسته خود را به آیت‌الله «سید علی سیستانی»، روحانی برجسته شیعه، تقدیم کرده‌اند و آیت‌الله سیستانی نیز بناست آن را به دست دولت فدرال عراق برساند. 

معترضان گفته‌اند که پس از رسیدن این فهرست به دست مقام‌ها، به دولت سه روز فرصت می‌دهند تا به آنها پاسخ دهد. 

مهم‌ترین موضوع از نظر رهبران معترضان، لغو حقوق بازنشستگی مقام‌های عالی‌رتبه است. 

دولت عراق، مقام‌های این کشور که مدتی در پارلمان یا دفاتر رسمی حکومت فعالیت کرده باشند را بازنشسته می‌داند. 

براساس نامه معترضان، پارلمان این کشور نیز باید با «کاهش یک‌چهارم اعضایش از نو سازماندهی شود» یا آن‌که «هر منطقه دو نماینده در آن داشته باشد.»

این نمایندگان همچنین خواستار لغو کمیسیون انتخابات شده‌اند و اعضای این کمیسیون را به تقلب در انتخابات پیشین و زمینه‌چینی برای آن متهم کرده‌اند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز