خبرگزاری کار ایران

شرکت سازنده مخازن تحت فشار کاوش موقتا تعطیل شد/سرگردانی ۲۰۰ کارگر

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۹۰۵

یک منبع خبری در شرکت سازنده مخازن تحت فشار کاوش(سانکا) از تعطیلی موقت فعالیت این واحد تولیدی و بلاتکلیفی حدود ۲۰۰ کارگر کارخانه به دلیل مشکلات مالی خبر داد.

برخی منابع کارگری در  شرکت سازنده مخازن تحت فشار کاوش(سانکا) اعلام کردند: شرکت سازنده مخازن تحت فشار کاوش(سانکا) که در زمینه تولید مخازن سی ان جی خودرو در شهر صنعتی البرز قزوین فعالیت دارد، از روز یکشنبه هفته گذشته به دلیل مشکلات مالی موقتا فعالیت تولیدی خود را متوقف کرده و تمامی ۲۰۰ کارگر آن هم‌اکنون بلاتکلیف هستند.

ظاهرا در روز یکشنبه (30 تیرماه) زمانی که کارگران به محل کار خود مراجعه می‌کنند، کارفرما به آنها اعلام کرد تا مشخص شدن وضعیت کارخانه  بجز تعداد کمی که مسئولیت نگهداری ماشین‌آلات کارخانه را برعهده دارند، محل کار خود را ترک کنند.

این درحالی‌ست که به گفته کارگران این واحد تولیدی، شرایط تولید در کارخانه  کاوش (سانکا) بسیار  خوب است و آنچه باعث بحرانی شدن وضعیت این واحد شده، وصول نشدن مطالبات معوقه از دو خودروساز بزرگ است.

کارگران در ادامه گفتند: مطالبات خاصی طلبکار نیستیم و کارفرما تقریبا هر ماه به موقع و در موعد مقرر مطالبات مزدی و بیمه‌ای کارگران را پرداخت کرده است.

به گفته آنها، کارفرما، کارگران را برای ماندن و رفتن از شرکت مختار گذاشته است. کارگرانی که قصد ماندن دارند؛ می‌توانند سه روز در هفته کار کنند و درنتیجه حقوق و دستمزد آنها براساس میزان کارکرد خواهد بود. در مقابل این تصمیم، کارگرانی که قصد رفتن از محل کار خود را دارند، همزمان با اتمام قرارداد کاری می‌توانند با دریافت ۴۵ روز سنوات محل کار خود را برای همیشه ترک کنند.

آنها افزودند: کارفرما اعلام کرده این اقدام در نتیجه مشکلات مالی بوجود آمده و تصمیم‌گرفته شده درصورت وصول مطالبات دوباره به وضعیت تولید بازگردانده شویم. اما در صورت پیدا نشدن راهکار مناسب به ناچار کارخانه کارخانه به صورت کامل تعطیل می‌شود.

به گفته کارگران شرکت کاوش، میانگین سوابق کار هریک از کارگران بین ۱۵ تا ۲۰ سال است و قرارداد همه کارگران در سال جاری تا شهریور ماه است.

کارگران شرکت کاوش همچنین افزودند: اصلی‌ترین مشکل این واحد تولیدی وصول نشدن مطالباتش است. شرکت  کاوش محصولات مورد نیاز کارخانه‌های دو خودروساز را تامین می‌کند اما اکنون چندین سال است که نمی‌تواند مطالبه حدودا ۲۰ میلیارد تومانی خود را از خودروسازی‌های بزرگ وصول کند.

کارگران می‌گویند: شرکت‌های خودروساز در پاسخ به پرداخت نکردن بدهی‌های کارخانه کاوش می‌گویند؛ ما خودمان از دولت مطالبه داریم که اگر بتوانیم یک دهم آن را وصول کنیم، حتما طلب شما را می‌دهیم.

منابع کارگری ایلنا در شرکت کاوش همچنین مدعی شدند: شرکت کاوش در حال حاضر به دلیل وصول نکردن مطالبات معوقه خود و کاهش تولید دچار کمبود نقدینگی است و سرمایه در گردش ندارد. اگر مطالبات معوقه کارخانه از بدهکاران وصول نشود این واحد تولیدکننده سی ان‌ جی خودرو با حدود ۲۰۰ کارگر برای همیشه تعطیل می‌شود.

آنها در خاتمه تاکید کردند: مسئولان دولتی نباید نسبت به وضعیت وخیم اقتصادی کارگران بیکار این کارخانه بی‌تفاوت باشد و اگر برنامه‌ای برای تغییر این وضعیت دارند، باید سریع‌تر اجرا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز