خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ گزارش می‌دهد؛

چین به وعده‌های اقتصادی خود در قبال با فیلیپین عمل نکرده است

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۸۳۶

به‌نظر می‌رسد وام‌های چین به فیلیپین، روندی کندتر نسبت به گذشته، در مقایسه با کمک کشورهایی چون ژاپن، در پیش گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، دو سال از زمانی که چین وعده کرد ۲۴ میلیارد دلار در فیلیپین سرمایه‌گذاری کند می‌گذرد، اما هنوز چندان پروژه‌ای در این کشور آغاز به کار نکرده است. امری که نگرانی‌ها را در این رابطه بالا برده که «رودریگو دوترته»، رئیس‌جمهوری فیلیپین، حاکمیت این کشور را تضعیف کرده، اما در عوض چندان چیزی به دست نیاورده است. 

در پی ۲۷ قراردادی که بین چین و فیلیپین در زمان سفر رئیس‌جمهوری این کشور به پکن در اکتبر ۲۰۱۶ منعقد شد، چین توافق کرد که ۹ میلیارد دلار وام با بهره کم به این کشور بدهد، ازجمله سه میلیارد دلار خط اعتباری با بانک چین و ۱۵ میلیارد دلار دیگر نیز در صنعت راه‌آهن، کشتیرانی، انرژی و پروژه‌های معدن سرمایه‌گذاری کند. اما در این توافق‌ها حرفی از زمان دقیق اجرایی شدن این توافق‌ها به میان نیامد. 

از آن زمان، فیلیپین تنها توانسته به توافقی ۷۳ میلیون دلاری دست پیدا کند تا هزینه پروژه گنداب‌زدایی در شمال پایتخت را بپردازد. دو پل در مانیل که با کمکی به ارزش ۷۵ میلیون دلار از سوی چین تاسیس شد، هفته گذشته آغاز به کار کردند.

اما به‌نظر می‌رسد وام‌های چین به فیلیپین، روندی کندتر نسبت به گذشته، در مقایسه با کمک کشورهایی چون ژاپن، گرفته است.

دوترته بارها کمک‌های مالی چین به این کشور را ستایش کرده و آن را دلیل اصلی رویگردانی از ایالات متحده و اروپا می‌داند که به گفته او سودی برای فیلیپین نداشته‌اند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز