خبرگزاری کار ایران

یک روزنامه‌نگار جنجالی رئیس کمیته فرهنگی پارلمان روسیه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۶۳۴

یک عضو پارلمان روسیه و روزنامه‌نگار محافظه‌کار افراطی که زمانی گفته بود تنها خداوند یا استالین می‌توانند این کشور را نجات دهند، بناست به ریاست کمیته فرهنگی مجلس سفلی پارلمان منصوب شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک عضو پارلمان روسیه و روزنامه‌نگار محافظه‌کار افراطی که زمانی گفته بود تنها خداوند یا استالین می‌توانند این کشور را نجات دهد، بناست به ریاست کمیته فرهنگی مجلس سفلای پارلمان منصوب شود. رسانه‌ها این خبر را امروز -چهارشنبه- اعلام کردند. 

نامزدی «النا یامپولسکایا»، روزنامه‌نگار محافظه‌کار و افراط‌گرای روس، برای این سمت واکنش‌های گوناگونی را در میان مقام‌های این کشور برانگیخته است. 

حزب حاکم روسیه متحد پیشنهاد نامزدی یامپولسکایا را مطرح کرد، امری که بدان معناست که او به‌راحتی می‌تواند رای دومای روسیه را از آن خود کند.

یامپولسکایا در مقاله‌ای در سال ۲۰۱۳ در روزنامه کولتورا، که عضو هیئت تحریریه آن است، نوشت: «امروزه بسیاری خواستار آن شده‌اند که روسیه “از زیر سایه استالین بیرون بیاید”.»

«با این حال، همین مرد بود که توانست روسیه را روی نقشه‌های جهان حفظ کند.»

او در مقاله‌ای نوشته بود که تنها دو قدرت «می‌توانند روسیه را از مغاک حفظ کنند.... نخستین خدا است و دومی استالین.»

یامپولسکایا که با کلیسای ارتدوکس روسیه ارتباط دارد در این مقاله نوشته بود: «حالا که زمانش را داریم، بیایید گزینه اول را انتخاب کنیم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز