خبرگزاری کار ایران

رجب طیب اردوغان:

درباره تحویل جنگنده‌های اف-۳۵ نگرانی نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۵۸۳

رئیس‌جمهوری ترکیه خبر توقف تحویل جنگنده‌های اف-۳۵ از سوی آمریکا را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه حریت، آنکارا روز گذشته -سه‌شنبه- اعلام کرد که با مشکلی در تحویل جنگنده‌های اف-۳۵ مواجه نشده است. این در حالی است که سنای آمریکا اخیرا تصمیم گرفته که فروش این جنگنده‌ها به ترکیه را متوقف کند. 

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره این مسئله، با اشاره به دیدارش با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، ‌در حاشیه نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در تاریخ ۱۱ جولای، گفت: «همان‌طور که می‌دانید، اجرای قانون اخیر سنای آمریکا کاملا در اختیار رئیس‌جمهوری این کشور است. در دیدار با رئیس‌جمهوری آمریکا در بروکسل، وی متن بیانیه‌ای که در این زمینه آماده کرده را به ما نشان داد. ممنوعیت تحویل جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه کاملا از دستور کار ترامپ خارج است.»

وی در ادامه گفت: «ما تاکنون ۹۰۰ میلیون دلار برای این جنگنده‌ها پرداخت کرده‌ایم. دو فروند از این جنگنده‌ها نیز به ما تحویل داده شده و اکنون خلبان‌های ما مشغول رزمایش‌های تمرینی هستند. در رابطه با این مسئه هیچ نگرانی نداریم.» 

روز گذشته، معاونان مجلس نمایندگان و سنای آمریکا اعلام کردند که  انتقال جنگنده‌های لاکهید اف-۳۵ به ترکیه به‌طور موقت متوقف خواهد شد.

اردوغان همچنین گفت که با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود، درباره شیوه‌های محافظت از مردم سوریه در برابر احتمال حمله در ادلب در شمال کشور، گفت‌وگو خواهد کرد.

اردوغان، پیش از سفر به آفریقای جنوبی و شرکت در یک نشست بازارهای در حال ظهور، به خبرنگاران در آنکارا گفت که وضعیت در درعا و ادلب مشکل‌آفرین است.

او گفت: «درباره درعا که یکی از پردردسرترین مسائل است، با روسیه گفت‌وگو خواهیم کرد. ادلب هم از موضوعاتی خواهد بود که به آن خواهیم پرداخت، چراکه در این مناطق هر لحظه هر اتفاقی ممکن است بیفتد.»

اردوغان گفت: «آن‌چه می‌خواهیم این است که مردم سوریه از این حملات ایمن باشند و به‌ویژه از حملات خشونت‌باری که برخی سازمان‌ها در این منطقه ترتیب می‌دهند، در امان بمانند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز