خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

حفر و تجهیز دو حلقه چاه برای تامین نیاز آبی پیرتاج از سوی آبفای کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۴۴۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: با توجه به افزایش نیاز ساکنان شهر پیرتاج شهرستان بیجار به آب شرب، این شرکت اقدام به حفر و تجهیز دو حلقه چاه می‌کند تا خاطر شهروندان پیرتاجی برای تامین آب آسوده باشد.

محمدحسین محمدی مدیرعامل آبفا کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: شهر پیرتاج با جمعیت ۱۲۰۰ نفر و ۴۷۰ فقره انشعاب آب از کوچکترین شهرهای استان است که در حال حاضر خدمات رسانی به این شهر، زیر نظر امور آب و فاضلاب شهری بیجار است و نیاز آب شرب این شهر در سال، حدود ۲۲۰ هزار مترمکعب (۷ لیتر در ثانیه) بوده که در پیک مصرف به حداکثر ۹ لیتر در ثانیه می رسد.

وی با بیان اینکه آبرسانی شهر پیرتاج از مجتمع آبرسانی شاه گدار(شامل ۲۲ روستا و شهر پیرتاج) است، گفت: در این راستا خط انتقال آب به طول ۶۵ کیلومتر و با ظرفیت ۲۲ لیتر بر ثانیه انجام می‌شود؛ تأسیسات شبکه توزیع این شهر نیز شامل ۱۰ کیلومتر شبکه توزیع و یک باب مخزن با ظرفیت ۳۰۰ مترمکعب است.

محمدی عنوان کرد: با توجه به نیاز آبی روستاهای تحت پوشش این مجتمع از یک سو و محدودیت حجم تولید آب مجتمع، ضرورت تأمین آب بیشتر برای این شهر احساس می شد که در این راستا آبفا کردستان اقداماتی برای تأمین آب شرب پیرتاج انجام داده است.

مدیر عامل آبفا کردستان با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، در این مدت اقدام به حفر یک حلقه چاه در بابارشانی نموده که تجهیز این چاه در دست انجام است، افزود: همچنین حفر و تجهیز یک حلقه چاه در فاصله حدود ۲ کیلومتری شهر پیرتاج در حال آغاز عملیات اجرایی است که اجرای خط انتقال به طول ۲۰۰۰ متر، بعد از حفر و آزمایش پمپاژ این چاه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: به لحاظ کیفی هم با توجه به نتایج آزمایشات فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی و میکروبی آب شرب توپ آغاج که توسط واحد کنترل کیفی شرکت آبفا و نیز مرکز بهداشت انجام می‌شود، مشخص شد کیفیت آب شرب منطبق با استانداردهای بهداشتی و سالم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز