خبرگزاری کار ایران

محجوب:

باید در حد توان خودمان نسخه بپیچیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۳۴۱

محجوب در جریان بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: باید در حد توان خودمان نسخه بپیچیم. اگر دو مشکل در این حوزه نوشته شود و پیگیری کنیم بهتر از آن است که ۲۰۰ مشکل را بنویسیم و از پس آن برنیاییم. موارد غیرعملی را باید حذف کنیم و موارد عملی را در این لایحه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در مورد لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در بررسی ماده ۳ این لایحه علیرضا محجوب در صحن علنی مجلس در مخالفت با این ماده گفت: طراحان این لایحه در تعاریف افراط کرده‌اند. باید ارتباطی بین تعاریف و مابقی قانون باشد.

وی با اشاره به بخش‌هایی از این ماده گفت: گاهی در این مواد تعاریف بی‌اثر شده است و شما برای تک‌تک این تعاریف مجازات جزء تعریف کرده‌اید. تعریف جزء زمانی لازم است که مصداق جزء داشته باشد.

محجوب تصریح کرد: این لایحه با این حجمی که دارد باید برای مجازات‌ها مطلب بنویسد؛ چراکه این تعاریف سنخیتی با مابقی قانون ندارد وقتی تعاریف کلی است. اینجا مجازات جزئی شده است و این کار باعث می‌شود که ضمانت قانون ضعیف و اخلاق در جامعه ما دچار مشکل شود.

این نماینده مردم تهران تصریح کرد: کار کردن کودکان بدترین اشکال کار کودک است و مجموعا به ۶ مورد اشاره شده که باید به تک‌تک این موارد پرداخته شود که برخی مشاوره و برخی نیاز به دادگاه و یا اقدامات اداری دارد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه دولت کمیسیون و دستگاه قضا باید به این ماده ۳ توجه بیشتری داشته باشند، تاکید کرد: این ماده ۳ چندصد هزار میلیارد تومان برای کشور هزینه دارد و این برداشتن وزنه‌ای سنگین و خارج از توان مالی ماست و ما در گذشته هم درباره مسائل اجتماعی سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم. اشکالی که منجر به سوءاستفاده از کودک می‌شود باید به آنها توجه شود و ما اگر از پس این‌ها برمی‌آمدیم شاید آنچنان مشکل نداشتیم.

محجوب ادامه داد: شما با این ماده ۳ از این لایحه در جامعه توقع ایجاد می‌کنید هرچند که ما هم علاقه‌مند به توسعه مسائل اجتماعی در کشور هستیم اما ما نمایندگان باید به قوانینی رأی دهیم و تعهد ایجاد کنیم که توان اجرایش را داشته باشیم. برخی از این موارد در این ماده باید به کمیسیون برگردانده شود و اصلاحات آن انجام بگیرد و باید برای آنها منابع تعریف شوند.

وی با بیان اینکه ۶ بند از این ماده کاملا حمایتی است، گفت: باید منابع برای آن نوشته شود که هم‌اکنون هیچ اسمی از آن نیامده است. اینکه ما در جامعه توقع ایجاد کنیم و توان اجرایش را نداشته باشیم، به جامعه ضرر می‌رساند و مخصوصا در حوزه اجتماعی. ما باید در حد توان خودمان نسخه بپیچیم. اگر دو مشکل در این حوزه نوشته شود و پیگیری کنیم بهتر از آن است که ۲۰۰ مشکل را بنویسیم و از پس آن برنیاییم. موارد غیرعملی را باید حذف کنیم و موارد عملی را در این لایحه قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز