خبرگزاری کار ایران

محجوب خطاب به رییس‌جمهور:

کارگران در وضعیت دشواری زندگی می‌کنند/ بازنشستگان چشم به راه همسان‌سازی هستند

کد خبر : ۶۱۷۴۳۱

دبیرکل خانه کارگر گفت: آقای روحانی بسیاری از کارگران از قراردادهای موقت و پیمانکاری رنج می‌برند. زیرا این قراردادها نظم مشخصی ندارد. امیدوارم دولت کمک کند تا مشکل این کارگران حل شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علیرضا محجوب در بیست و نهمین جشنواره ملی قدردانی از کارگران و واحدهای کار نمونه با مخاطب قراردادن روحانی گفت:ما یادمان نرفته که شما کشور را از یک وضعیت ناگوار و فرو افتاده در چاله فصل هفت منشور ملل متحد بیرون آوردید لذا در ابتدا یکبار دیگر به گِله‌مندان یادآور میشوم که فراموش نکنند آنروز ، جهان به ما اعلام جنگ کرده بود!  محجوب گفت:جنابعالی در سال نودو دو وعده دادید که افزایش حقوق کارگران کمتر ازنرخ تورم نباشد.از شما بابت عمل به وعده تان سپاسگزاریم.اینک استدعا داریم روند افزایش دستمزد تا تامین سبد معیشت ادامه یابد.

 دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه شما درباره صندوق‌ها بویژه  تامین اجتماعی به درستی دیکته سیاست خروج از بنگاهداری را مطرح کردید، گفت: منابع تامین اجتماعی متعلق به همه نسل‌هاست و باید به این امر تمکین کرد لکن باید مراقبت شود این سرمایه بدون اینکه صرف هزینه های جاری شود، در واحدهای پربازده سرمایه گذاری( بدون مدیریت) شود.

محجوب در بخش دیگر سخنانش گفت:  بحث بعدی ما قراردادهای موقت کار است. بسیاری از کارگران از این وضعیت رنج می‌برند ما می‌خواهیم یک نظم بخصوص به این نوع قراردادها داده شود و آیین‌نامه تبصره یک ماده هفت جهت تمییز دادن کاردایم از موقت تدوین شود

وی تاکید کرد: بهترین اشتغال، اشتغال تعاون محور است. تعاونی مسکن و اشتغال‌های تعاونی محور یک روش بسیار درستی است. کارگران مشکل مسکن دارند. خواهش می‌کنم در این روزهایی که اجاره‌خانه‌ها رو به افزایش است به وزارت مسکن دستور اکید دهید تا برای مسکن کارگری در قالب استیجار یا مسکن اجتماعی چاره‌ای بیندیشند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: پیران ما چشم انتظار مساعدت شما هستند و تصریح کرد که بازنشستگان چشم به راه همسان‌سازی هستند.

محجوب در پایان مخالفت جامعه کارگری با واریز سهم درمان بیمه شدگان #تامین_اجتماعی به خزانه دولت را یادآور شد و با تاکید به اینکه همگان نسبت به اجرای قانون تعهد دارند از روحانی خواست تدبیری بیندیشد که به اموال کارگران طمع نورزند و درصورت امکان این روند اصلاح شود.

شایان ذکر است که محجوب در ابتدای سخنانش با اشاره به اینکه محروم‌ترینِ کارگران، کارگران آمریکایی هستند، تصریح کرد: درست است که آغازگر این روز ، کارگران معدن در این کشور بودند اما سیاست‌های موجود باعث شده که آ‌نان محروم‌ترین کارگران جهان باشند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز