خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل رسما مشارکت در عملیات انتقال «کلاه‌سفیدها» را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۰۴۵

سخنگوی سازمان ملل متحد تأکید کرد که این سازمان هیچ نقشی در انتقال عناصر تشکل موسوم به کلاه‌سفیدها از سوریه به اردن، ندارد

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «استفان دوگاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد طی نشستی خبری اعلام کرد، این نهاد جهانی «در انتقال ۴۲۲ تن از عناصر کلاه‌سفیدها و خانواده‌های‌شان از سوریه و از طریق اراضی فلسطین اشغالی به اردن»، هیچ‌گونه مشارکتی نداشت.

همزمان با پیشروی ارتش سوریه در مرز جنوب این کشور و نزدیک خط جولان ‌اشغالی، ارتش رژیم صهیونیستی حدود صدها عنصر به اصطلاح کلاه‌سفیدها و خانواده‌هایشان را از جنوب سوریه به شکل زمینی به اردن فراری داد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد این اقدام به درخواست رئیس‌جمهوری آمریکا و سران کشورهای اروپایی انجام شد. در حالی‌‌که سخنگوی وزارت خارجه اردن مدعی شده بود که که برنامه‌ریزی روند عبور این سوری‌ها با مدیریت سازمان ملل انجام شده است.

تشکل کلاه‌سفیدها در مارس ۲۰۱۳ توسط بریتانیا و با همکاری آمریکا در ترکیه تاسیس شد. از همان ابتدا حوزه ماموریت این گروه مناطق تحت اشغال گروه‌های شورشی مسلح تعیین شد.

بسیاری از اسناد یافت‌شده توسط ارتش سوریه در مناطق آزاد‌شده نشان می‌دهند که کلاه‌سفیدها عضو گروه‌های تروریستی هستند  به‌ویژه این‌که فرآیند به‌کارگیری تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان توسط جبهه‌النصره را فراهم کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز