خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بیمه سامان عنوان کرد:

رشد 31 درصدی حق بیمه طی سال گذشته / 376 میلیارد ریال سود به سهامداران پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۷۱۵

مدیر عامل بیمه سامان گفت: در حال حاضر، ۶ درصد از بیمه زندگی و ۲ درصد از بیمه کل در اختیار بیمه سامان است که طبق هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۰، این میزان به ترتیب ۱۵ و ۶ درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احمد رضا ضرابیه مدیر عامل بیمه سامان در نشست خبری در مورد عملکرد این بیمه گفت: با برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام در روز پنجشنبه صورت‌های مالی را به اطلاع سهامداران رساندیم.در سال گذشته تقریبا ۳۱ درصد رشد در حق بیمه داشتیم و سود بیمه 376 میلیارد ریال بود که سود سهامداران حقیقی پرداخت شد. ما از سال ۱۳۸۳ هر سال شاهد رشد حق  بیمه بودیم و توانایی خود را حفظ کرده ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ۶ درصد از بیمه زندگی و ۲ درصد از بیمه کل در اختیار بیمه سامان است که طبق هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۰، این میزان به ترتیب ۱۵ و ۶ درصد افزایش خواهد داشت.

ضرابیه تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف تعیین شده نیازمند عملکرد تخصصی هستیم و تمرکز خود را بر هسته فعالیت‌های خود یعنی مدیریت ریسک می کنیم تا کیفیت ارایه خدمات خود را ارتقاء دهیم.

مدیرعامل بیمه سامان با تاکید بر رضایت مشتریان گفت: بهترین روش موجود تمرکز اصلی بر روی رضایت مشتریان است و اگر ارتقای کیفیت و رضایت صورت گیرد سایر دستاوردها در کنار آن نیز مقرون به صرفه بوده و رشد و توسعه بیمه اتفاق خواهد افتاد.ما باید قیمت ها را به گونه ای تنظیم کنیم که اکثر خانوارهای ایرانی امکان دسترسی به آن را داشته باشند.

وی در مورد نقش تحول دیجیتال در صنعت بیمه گفت: یکی از موضوعات مهم در این صنعت تحولات دیجیتال است. باید پذیرفت که ورود فناوری به صنعت بیمه اجتناب ناپذیر است و باید خود را آماده کنیم تا در آینده نزدیک از آن در این صنعت استفاده کنیم و برای این منظور برنامه جدی داریم.

وی افزود:  البته نهاد ناظر یعنی بیمه مرکزی خود پرچمدار و پیشرو در  زمینه تحول دیجیتال است و زیر ساخت‌های لازم برای این تحول را فراهم کرده است و هدف ما تا ۱۴۰۰ استفاده از دیجیتال  در بخش های مختلف فعالیت خود است.

ضرابیه یادآور شد: شرایط کنونی ایجاب می کند که از نوآوری ها و رویکردهای جدیدی در صنعت بیمه استفاده شود.برای نمونه، زمانی بیمه اتومبیل ویترین بیمه به شمار می رفت اما با ارایه محصولات جدید توانستیم بدون اتکا به بیمه اتومبیل به موفقیت برسیم.

وی با اشاره به بیمه زندگی گفت: در حوزه‌ی بیمه های زندگی تمرکز ما بیشتر بر جنبه بیمه ای بوده است و این یک محصول جدید است که سعی در آشنا کردن شبکه فروش با آن هستیم تا مشخصات این بیمه به خریدار انتقال یابد.

ضرابیه حضور استارتاپ ها در صنعت بیمه را نشانه جذابیت این صنعت دانست و افزود: باید بستر نوآوری خلاقیت فراهم شود، به طوری‌که در شرایط کنونی شرکت های زیادی به صورت استارتاپ در بیمه فعالیت می کنند که نشانه جذابیت این صنعت در میان نخبگان است. در صنعت بیمه بیش از ۴۰ هزار نفر کارآفرین و صاحب ایده فعالیت می کنند و وظیفه ما شتاب بخشیدن به این روند است و باید تمام تلاش خود برای جذب نخبگان و کارآفرینان را به کار ببندیم.

مدیرعامل بیمه سامان در مورد بیمه پیمایشی اتومبیل گفت: در این بیمه، حق بیمه بدنه اتومبیل برحسب کیلومتر محاسبه می شود و در این مورد پیشرفت های خوبی داشته ایم.تغییرات ایجاد شده در ساختار حقوقی و فناوری آن با مقررات کشور انطباق دارد و این باعث زمان بر شدن پروژه شده، البته اطمینان بخشی موفقیت آن را افزایش داده است.

وی افزود: در حال حاضر با همکاری چند شرکت از جمله شرکت اپراتور  تلفن های همراه گروه سامان چارچوب آن را مشخص کرده ایم و فاز آزمایشی این پروژه شروع شده و از ابتدا پاییز جاری وارد فاز گسترش عملیات خواهیم شد.

ضرابیه با اشاره به حاکمیت شرکتی در بیمه سامان گفت: بیمه سامان به منظور دفاع از حقوق ذینفعان نسبت به توسعه حاکمیتی شرکت اهتمام ورزیده است و حتی در این مورد از الزامات قانونی هم فراتر رفته است.کمیته حسابرسی شرکت در سال ۱۳۸۶ تشکیل شد  و به صورت مستمر در حال برگزاری جلسات است.

وی ادامه داد: شرکت بیمه سامان اولین شرکتی بود که نسبت به تعیین کلیه اعضاء هیات مدیرعامل خود از افراد حقیقی اقدام نمود و همچنین اقدامات لازم برای تسریع و تعمیم الزامات حاکمیتی شرکتی در شرکت های زیر مجموعه سامان در حال اجرا است.

ضرابیه در مورد سطح توانگری شرکت بیمه سامان گفت: شرکت بیمه سامان از سال ۱۳۹۱ همواره از سطح توانگری مالی یک برخوردار بوده است و براساس برنامه ریزی ما میزان توانگری شرکت در سال ۱۴۰۰ به ۱۸۰ درصد نیز خواهد رسید.

وی تصریح کرد: شرکت بیمه سامان در بازه زمانی دو سال اخیر توانست سرمایه خود را از ۶۱۸ میلیارد ریال به ۱۵۰۰ میلیارد ریال افزایش دهد و با این رقم مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت منتهی به اسفند ۱۳۹۶ برگزار شد.

ضرابیه فعالیت های برون مرزی صنعت بیمه را ارز آور دانست و افزود:  اگر شرکت بیمه سامان پس از ایجاد زیر ساخت ها در داخل بتواند فعالیت های برون مرزی نیز داشته باشد، می تواند از این رهگذر درآمد ارزی برای کشور ایجاد کندو درحال حاضر تعداد کمی از شرکت های بیمه در عرصه بین المللی در حال فعالیت هستند و این کار با توجه به سختی های که دارد نیازمند. همکاری شرکت های بیمه است.

وی در موفقیت این بیمه در پوشش بیمه مسافرتی گفت: یکی از علل موفقیت ما که توانستیم نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد بیمه مسافرتی را پوشش دهیم، همکاری  ما در شعبه گردشگری شرکت بود و با استفاده از نرم افزارهای مربوط هرجایی که نیاز به فروش محصولات باشد این امکان وجود دارد.

ضرابیه در مورد فعالیت شرکت در سه ماهه اول سال گفت: در این بازه زمانی بیشتر ۴۰ درصد حق بیمه  نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و میزان سود شرکت به ۱۱ میلیارد و ششصد میلیون رسیده است.همچنین در این سه ماه نزدیک به ۹۵ میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است.

وی در مورد تاثیر تحریم ها بر همکاری بیمه اتکایی با این شرکت گفت: هر چند این تحریم ها می تواند در آینده مشکل آفرین باشد اما هنوز اعلام رسمی در مورد قطع فعالیت ها نشده است. ما در این مدت همکاری سعی کردیم با استفاده از دانش فنی بیمه های اتکایی مانند مونیخ ری به آموزش نیروی انسانی خود بپردازیم.

ضرابیه در مورد تاثیرات نوسانات ارز بر صنعت بیمه گفت:  صنعت بیمه به عنوان صنعت واسط قطعا تحت تاثیر این نوسانات خواهد بود و ما سعی می کنیم خود را با این شرایط انطباق دهیم و بیمه نامه های که به صورت ارزی صادر شده در موقع خسارت براساس نرخ بانک مرکزی و رسمی پرداخت می شود و تعهد ما مربوط زمان عقد قرارداد و نرخ رسمی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز