خبرگزاری کار ایران

جان کری:

نشست ترامپ و پوتین در هلسینیکی شرم‌آور بود

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۴۹۵

وزیر خارجه پیشین آمریکا از رویکرد رئیس‌جمهوری کشورش در قبال همتای روس وی به‌شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلتیکو، «جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا، از رئیس‌جمهوری کشورش به‌خاطر نشست خبری مشترکش با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، در هفته گذشته انتقاد کرد و آن را «شرم‌آورترین و جالب‌توجه‌ترین لحظات کرنش رئیس‌جمهوری آمریکا در برابر یک رهبر خارجی» دانست.

او در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس که روز گذشته -یکشنبه- منتشر شد، گفت: «این دیدار به این خاطر خطرناک است: چون این پیام را به پوتین و باقی دنیا می‌فرستد که ایالات متحده، رهبر جهان آزاد، کنترل اعمالش را در دست ندارد. من حتی برای لحظه‌ای عقب‌نشینی رئیس‌جمهوری از مواضعش را باور نمی‌کنم.» 

جان کری از تلاش‌های دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، برای واکنش به دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا دفاع کرد؛ موضوعی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، به‌شدت به آن حمله کرده است.

کری گفت که دولت اوباما در مراحل آخر این مسئه از آن آگاه شد و به شدت به آن واکنش نشان داد، اما باید در قبال مدعاهای مکرر ترامپ مبنی بر غیرقانونی بودن نتیجه انتخابات شیوه‌ای محتاطانه پیش می‌گرفت. 

وی در ادامه گفت: «همه در تلاش بودند تا این قضیه را هضم کنند و دریابند که روس‌ها چه در سر دارند.»

این مقام سابق آمریکایی همچنین افزود که اوباما در گفت‌وگو با پوتین در چین «کاملا مشخص کرده بود که صورت وقوع این اتفاق چه پیش خواهد آمد» و در نتیجه بلافاصله پس از پایان یافتن انتخابات، تحریم‌هایی علیه روسیه وضع شد. 

کری گفت: «این مسئله‌ای است مربوط به تمام آمریکایی‌ها و ما باید از آن سیاست‌زدایی کنیم. باید از تلاش برای نابود کردن یک رئیس‌جمهوری، حالا هر کس که می‌خواهد باشد، اجتناب کنیم. این کار کشورمان را دوپاره کرده است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز