خبرگزاری کار ایران

اصفهانیان: 32 داور و 58 کمک داور لیگ دسته اول را قضاوت می کنند

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۰۱۷

رئیس کمیته داوران از زمان برگزاری کلاس توجیهی پیش فصل داوران لیگ دسته اول فصل 98-97 فوتبال خبر داد.

به گزارش ایلنا، فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران فدراسیون درباره برگزاری دوره توجیهی لیگ دسته اول فوتبال گفت: با توجه به نشستی که با حضور اعضای کمیته داوران در رشت داشتیم، درخصوص برگزاری دوره های توجیهی پیش فصل داوران لیگ دسته اول، دوم و سوم فوتبال بحث و تبادل نظر شد.

وی در ادامه بیان کرد: کلاس توجیهی داوران لیگ دسته اول فوتبال از روز چهارشنبه سوم مردادماه در لاهیجان با حضور 32 داور اصلی، 8 داور ذخیری، 58 کمک داور اصلی و 12 کمک داور ذخیره آغاز می شود.
 رئیس کمیته داوران درباره چگونگی برگزاری دوره توجیهی و دانش افزایی داوران لیگ برتر گفت: جا دارد از میزبانی هیات فوتبال استان گیلان به دلیل اینکه شرایط و امکانات خوبی را برای داوران ایجاد کرده بود، تقدیر و تشکر کنم. این کلاس نسبت به فصل های گذشته بسیار خوب بود ، چرا که یکی از مدرسان بین المللی که مستقیم در بحث آموزش داوران جام جهانی 2018 روسیه حضور داشت به این کلاس آمد و داوران ما را با آخرین نکات و مقررات داوری روز دنیا آشنا کرد.
 عضو هیات رئیسه فدراسیون اضافه کرد: امیدوارم داوران و کمک داوران از حضور ایوانف نهایت استفاده را برده باشند تا در فصل پیش رو شاهد قضاوت های خوبی از آنها در لیگ برتر باشیم.
 وی در ادامه درباره حضور داوران آینده دار کشورمان گفت: در حال حاضر کمیته داوران فدراسیون طرحی را به مورد اجرا گذاشته است که نخبگان داوری را در سرتاسر کشور شناسایی کرده و قضاوت های آنها را مورد ارزیابی قرار داده تا بهترین ها را برای دوره هایی که زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می شود، معرفی کند. 
اصفهانیان در پایان افزود:  ما روی داورانی که 23 تا 299 سال سن دارند و قضاوت‌های خوبی را به نمایش بگذارند سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا در مسابقات سطح بالاتر قضاوت کنند. در حال حاضر سامان سلطانی، فرهاد مروجی و علی احمدی در رقابتهای آسیایی کافا با حضور تیم های ملی زیر 14 سال که در تاشکند برگزار می شود، قضاوت می کنند که  برای آنها آروزی موفقیت می کنم. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز