خبرگزاری کار ایران

صدراعظم نوری:

بازار و فعالیت اصناف جریان زندگی را در قلب تهران برقرار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۸۹۳

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تاکید کرد: وجود بازار و فعالیت اصناف موجب برقراری جریان زندگی در قلب تهران هستند.

به گزارش ایلنا، در هفتاد و ششمین نشست کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری که با بازدید از سطح منطقه ١٢ حدودا هشت ساعت به طول انجامید، از برخی پروژه‌‌‌‌های مرتبط با حوزه سلامت، خدمات شهری و محیط زیست که با حضور اعضای کمیسیون، مشاوران و دبیران کمیته‌‌‌ها؛ در کنار شهردار و معاونین و مدیران منطقه ۱۲حضور داشتند، بازدید شد.

زهرا صدراعظم نوری در سخنانی با تأکید بر اهمیت خاص منطقه ١٢ در شکل‌‌‌گیری تحولات تاریخی ایران معاصر، به مباحث هویتی و تاریخی تهران اشاره و حمایت از ظرفیت‌‌‌‌‌های گردشگری را از اولویت‌‌‌‌های شورای شهر تهران برشمرد و گفت: منطقه ١٢ به دلیل وجود بازار و بافت اقتصادی ویژه خود، طبیعتاً حجم بالایی از پسماند و زباله‌های روزانه را در خود دارد که بسیار بیشتر از سطح استاندارد است و لذا باید برای مدیریت پسماند هزینه‌‌های فراوانی پرداخت شود.

وی ضمن تشکر از اقدامات منطقه ١٢ در راستای استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه پسماند و استقرار کیوسک‌‌‌های جمع‌‌‌آوری پلاستیک و همچنین طرح کارت شهروندی، اظهار داشت: باید تمهیدات ویژه‌‌‌‌ای در محدوده بازار برای آموزش و جلب مشارکت اصناف و شهروندان درخصوص تفکیک زباله و مدیریت پسماند صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: توجه به ایمنی در بازار تهران نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های متولی است و جان و مال شهروندان همه روزه در مخاطره است.

نوری با اشاره به اهمیت تعامل با اصناف به عنوان روح جریان زندگی در قلب تهران، خواستار افزایش نظارت و توسعه اقدامات منطقه درخصوص ایمنی اصناف شد و با تاکید بر حفظ امنیت روانی و حمایت از اشتغال مولد در محدوده منطقه ١٢، جریان ایمنی را فرآیندی تعاملی و دوطرفه دانست که باید بین مدیریت شهری و اصناف وجود داشته باشد.

وی توجه به آراء ماده ٧، حفظ و گسترش فضای سبز در منطقه با توجه ویژه به مشکلات ناشی از آسیب‌‌‌های اجتماعی،‌ ضرورت حمایت از ایده‌‌‌های خلاقانه در خصوص حل معضل بافت فرسوده و همچنین توسعه گردشگری و رفع شب‌‌مردگی را از مسائل مهم منطقه ١٢ دانست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز