خبرگزاری کار ایران

اردوی تیم بسکتبال جوانان یا اردوگاه اسرای جنگی! (عکس)

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۸۳۶

تیم بسکتبال جوانان ایران بدون کمترین امکانات در تالار بسکتبال آزادی اردو زد.

به گزارش ایلنا، اردوی تیم بسکتبال جوانان، تیمی که باید چند روز بعد در تایلند از مقام قهرمانی دوره گذشته دفاع کند در تالار بسکتبال آزادی تهران، درحالی برگزار شد که پسران ایران بدون کمترین امکانات رفاهی به این اردو رفتند.  

شاید برای افکار عمومی باورش سخت باشد مسئولان تیمی که مدعی قهرمانی در  آسیا و کسب سهمیه جام جهانی است، حتی برای تهیه صبحانه بازیکنان هم به مشکل بخورند. چه کسی کجای دنیا باور می‌کند بازیکن تیم ملی جوانان یک کشور برای صبحانه فقط نان و  پنیر صرف کند! و بازیکنان گله‌مند از کیفیت پایین صبحانه به آن لب نزنند و گرسنه در تمرین تیم حاضر شوند! گذشته از این تدارکات تیم جوانان حتی از دادن میان وعده غذایی هم به تیم جوانان عاجز بوده است.

اردوی تیم بسکتبال جوانان یا اردوگاه اسرای جنگی! (عکس)

این گزارش حرف دل بازیکنان تیم بسکتبال جوانان است که نه ما می‌خواهیم اسم آن‌ها را ببریم نه خودشان می‌توانند در برابر این همه کوتاهی مستقیم اعتراض کنند ولی آقایان! انصافتان را شکر . وقتی هر5بازیکن در یک اتاق کنار هم می‌خوابند و از چهار اتاق، تنها کولر یکی از آن‌ها به درستی کار می‌کند، ناخواسته یاد اردوگاه گوانتانامو یا اردوگاه کار اجباری اسرای جنگی می‌افتیم! به ویژه که شنیده می‌شود بازیکنان تیم ملی هر شب برای خوابیدن در اتاقی که دستگاه سرمایشی آن درست کار می‌کند با هم بگو مگو هم پیدا می‌کنند! البته اصل ماجرا این است که به دلیل جابجایی فدراسیون بسکتبال و استقرار این فدراسیون در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران، تعدادی از اتاق‌هایی که پیش از این برای اردوی تیم‌های ملی در نظر گرفته می‌شد در اختیار مجموعه فدراسیون قرار گرفته است. پس فدراسیون دانسته اردوی جوانان را در محلی برگزار کرد که از نظر اتاق برای استراحت بازیکنان هم کمبود دارد. 

استقرار پنج نفر در یک اتاق چهار در 6 متری، ناخواسته انسان را یاد کمپ پناهندگان به برخی کشورهای اروپایی، یا از آن بدتر اردوگاه کار اجباری اسرای جنگی می‌اندازد!

اردوی تیم بسکتبال جوانان یا اردوگاه اسرای جنگی! (عکس)

در عکس‌هایی که به دستمان رسیده، اوضاع اسف بار اردوی تیم جوانان به خوبی نمایان است. کولرهایی که آب می‌دهند و باعث می‌شوند تخت‌ها خیس شوند و حالا پنج نفری که به زحمت در یک اتاق جمع شده‌اند، چطور روی زمین می‎‌خوابند، چیزی است که باید رفت و از نزدیک دید! 

مشکلی به نام پول بلیت هواپیما! 

اوضاع اردوی تیم ملی بسکتبال جوانان به غایت اسف بار است اما نکته دیگری که دود از سر ما بلند کرد، مشکل فدراسیون در تهیه پول بلیت سفر تیم ملی برای سفرهای خارجی است. آیا تیمی که قرار است برای دفاع از عنوان قهرمانی به میدان برود باید برای تهیه پول بلیت هواپیما هم مشکل داشته باشد؟! واقعا اوضاع مالی فدراسیون بسکتبال به جایی رسیده که توان خرید بلیت پرواز به دیگر کشورها را ندارد؟! ما به کجا می‌رویم؟ شان تیم ملی کجاست؟ آقایان! چکار می‌کنید؟!

اردوی قشم یا سریال پایخت؟!

موضوع تکان دهنده دیگری که از اردوی تیم ملی به گوش می‌رسد، دلیل برپایی اردوی جوانان در قشم است. اینطور که به گوش ما رسیده، فدراسیون برای اینکه وجه گمرکی پیراهن بازیکنان را نپردازد، بازیکنان را به این اردو می‌برد تا هر بازیکن سه دست پیراهن تیم ملی را در چمدانش بگذارد و بدون پرداخت وجه گمرک این لباس‌ها به تهران برسند. اتفاقی که ناخواسته مخاطب را یاد سری آخر مجموعه تلویز یونی پایتخت و سفر خانواده نقی معمولی به ترکیه برای آوردن اجناس بوتیک ارسطو عامل می‌اندازد!

اردوی تیم بسکتبال جوانان یا اردوگاه اسرای جنگی! (عکس)

بی‌پرده با آقای رئیس

روی صحبت ما رئیس محترم فدراسیون بسکتبال است. دست مریزاد جناب رامین طباطبایی! شما که با وعده اقتصادی جذب اسپانسر به این مقام رسیدید، حالا که اردوی تیم جوانان درست بیخ گوشتان است، اصلا سری به این تیم و حال و روز بازیکنانش زده‌اید؟ اگر خدای نکرده یکی از این بچه‌ها به دلیل اوضاع نامطلوب اردو دچار بیماری شود، چه جوابی به خانواده‌اش می‌دهید؟! درست است که پیش از این هم اردوهای تیم ملی در تالار بسکتبال آزادی اوضاع چندان بهتری نداشته اما شما که تحول اقتصادی فدراسیون در ردیف اول برنامه‌هایتان بود، شما چرا حاضر شدید پسران دوست داشتنی بسکتبال ایران در چنین وضعی به اردو بروند؟! اردوی تیم ملی رو به پایان است اما با این بساطی که برای جوانان درست کردید، چه انتظاری از این پسران دارید؟! در آخر این‌که ما از شما نه قهرمانی آسیا می‌خواهیم نه سهمیه جهانی و نه هیچ چیز دیگر، فقط این پسران را صحیح و سالم به خانواده‌هایشان تحویل دهید. واقعا این مثل اینجا مصداق پیدا می‌کند که «از طلا بودن پشیمان گشته‌ایم/ مرحمت فرموده ما را مس کنید!» 

اردوی تیم بسکتبال جوانان یا اردوگاه اسرای جنگی! (عکس)

یاسر سماوات- خبرنگار بسکتبال

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز