خبرگزاری کار ایران

پرداخت۱۱ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت گلخانه در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۷۴۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:در سال جاری ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات از محل طرح اشتغال فراگیر و توسعه روستایی و عشایری برای احداث گلخانه در استان کرمانشاه به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد امسال ۲۵ تا ۳۰ هکتار به سطح گلخانه های این استان اضافه شود.

وی با بیان این که در سال گذشته ۴۳۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه شناسایی و زیر ساخت های آن برای سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده شده است، تصریح کرد: از این سطح در سال ۹۷ حدود ۲۵ تا ۳۰ هکتار گلخانه احداث خواهد شد.

شهبازی افزود: در حال حاضر دو مجتمع گلخانه ای بزرگ در اسلام آباد غرب به وسعت ۲۵ هکتار و شهرستان هرسین به وسعت ۴۷ هکتار در حال ساخت است.

وی ادامه داد: ساخت مجتمع گلخانه ای در اسلام آباد غرب ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد که ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود.

درباره احداث گلخانه در شهرستان هرسین نیز اظهار داشت: این گلخانه با مشارکت یک شرکت ایرانی و یک شرکت آلمانی تاسیس خواهد شد و برآورد می شود نزدیک به ۴۳ میلیون یورو اعتبار برای ساخت آن سرمایه گذاری نیاز باشد.

وی گفت: تولید این دو گلخانه ۵ برابر فضای باز است و طبق محاسبات در هر هکتار ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن محصول گوجه فرنگی و خیاز در این گلخانه ها تولید می شود.

شهبازی هدف از احداث و توسعه این گلخانه ها را، صادرات به روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: تا دو سال گذشته سطح گلخانه های این استان ۳۳ هکتار بود که با برنامه ریزی های انجام شده سطح گلخانه ها اکنون به حدود ۵۰ هکتار رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در این گلخانه ها به طور عمده گل های شاخه بریده و سبزی و صیفی تولید می‌شود.

وی با اذعان به این که استان کرمانشاه یکی از قطب های کشاورزی است، اظهار داشت: سطح اراضی کشاورزی در این استان ۹۴۶ هزار هکتار است که ۲۴۰ هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز