خبرگزاری کار ایران

دستور ترامپ برای دعوت پوتین به واشنگتن

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۳۰۳

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا به مقام‌های این کشور گفته است تا رئیس‌جمهوری روسیه را به واشنگتن دعوت کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید، روز گذشته در صفحه توییتر خود نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواسته است تا «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه را برای پاییز به واشنگتن دعوت کند و افزود که گفت‌وگوها در این خصوص در جریان است.

سندرز تاکید کرد که در جریان دیدار ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در «هلسینکی» فنلاند، رئیس‌جمهوری آمریکا با تدوام مذاکرات کاری با روسیه موافقت کرد.

دونالد ترامپ نیز روز پنجشنبه در توییتی نشست هلسینکی را «موفقیت بزرگی» دانست و تاکید کرد که مشتاق دیدار بعدی خود با ولادیمیر پوتین است تا مباحث مطرح‌شده در هلسینکی را پیگیری کند.

در جریان دیدار در هلسینکی، به گفته ترامپ، طرفین درباره مواردی چون توقف تروریسم، منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و حملات سایبری با یکدیگر گفت‌و‌گو کردند.

همچنین در این دیدار ولادیمیر پوتین پیشنهاد داد که در خصوص پرونده اتهام دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، بازرسان آمریکایی به مسکو بروند و در تحقیقاتی از متهمان این پرونده حضور داشته باشند. مسکو همچنین خواهان بازجویی از «مایکل مک‌فایل» سفیر سابق آمریکا در روسیه در ارتباط با یک پرونده قضایی در روسیه شده بود.

با این حال سندرز روز پنجشنبه در بیانیه‌ای ضمن «صادقانه» خواندن این پیشنهاد پوتین، گفت ترامپ با آن مخالف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز