خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد:

افزایش جمعیت برخوردار آب شرب بهداشتی در سال 1400به 99/98 درصد

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۱۲۲

مدیرعامل آبفای گیلان از افزایش جمعیت برخوردار آب شرب بهداشتی در سال 1400به 99/98 درصد خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت آبفای گیلان به تشریح برنامه های این شرکت در افق طرح 1400 پرداخت وگفت: به منظور ارتقاء خدمات آبرسانی، جمعیت برخوردار از آب شرب بهداشتی از 99/9 درصدبه 99/98 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه طول شبکه توزیع آب استان بیش از 5000 کیلومتر است، اظهار داشت: 13 باب تصفیه خانه در استان، تأمین کننده آب شرب بهداشتی شهروندان است که باتوجه به قیمت تمام شده یک مترمکعب آب به میزان 1000 تومان، مبلغ دریافتی از شهروندان برای هر مترمکعب 320 تومان است.

مدیرعامل آبفای گیلان با برشمردن 8 طرح مهم آبرسانی استان تصریح کرد: در 5 طرح آبرسانی به آستارا، تأمین آب شرب رشت ، آبرسانی به شهرهای صومعه سرا، فومن و شفت، ایجاد و تکمیل تأسیسات آب شهرهای رشت و انزلی و همچنین آبرسانی به شهرهای رشت و انزلی و خمام ، آبفای گیلان کارفرما بوده و 3 طرح دیگر را آب منطقه ای اجرا و به شرکت آب و فاضلاب استان گیلان تحویل خواهد داد.

وی همچنین افزود: برای 11 شهر استان نیز پروژه اجرای فاضلاب بهداشتی داریم که مجموع آن 80٪ جمعیت استان را تحت پوشش قرار خواهد داد که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری از آن 2200 میلیارد تومان است.

مدیرعامل آبفای گیلان کاهش بار آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهر رود شهر رشت ناشی از ورود فاضلاب خانگی را هدف اصلی برای ساماندهی این رودخانه ها عنوان کرد و گفت: با اجرا و تکمیل این طرح که شامل 10 پروژه است از ورود بیش از 57600 متر مکعب در شبانه روز فاضلاب معادل 60درصد فاضلاب شهر رشت به این رودخانه ها جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز