خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون ترافیک شورای رشت؛

تقدیر از عوامل راه اندازی دوربین‌های ترافیکی/بیشترین تخلفات ۲۲ تا ۷ صبح

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۹۸۹

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت از از ثبت ۱۰۵۰۰ تخلف طی دو هفته خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، اسماعیل حاجی‌پور در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت از ثبت ۱۰۵۰۰ تخلف طی دو هفته خبر داد و از رئیس فاوای راهور ناجای کشور، قنبری معاون فاوای کشور و دیگر عوامل در راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهر رشت تقدیر کرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در این جلسه اظهار کرد: امروز در جلسه ترافیک از  سرهنگ جعفری، رئیس فاوای راهور ناجا وسرهنگ قنبری، معاون وی تقدیر می شود چون در راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهر رشت با شهرداری رشت همکاری های شایانی داشت.

حاجی پور از همکاری دیگر افراد تاثیر گذار در راه اندازی مرکز کنترل ترافیک تقدیر کرد وافزود: هنر ما باید خدمت به مردم باشد. ما بدهکار مردمی هستیم که به ما رای داده اند.

وی تاکید کرد: اتحاد و وفاق وظیفه ماست تا بتوانیم بهتر خدمت رسانی نماییم. امروز مفتخریم که کد گذر واژه را دریافت و استانداردهای لازم آن را نیز اجرایی کردیم.

عضو شورای رشت ضمن نام بردن از تک تک مشاوران و مسئولانی که در راه اندازی این مرکز ترافیکی زحمت کشیدند، تقدیر کرد و افزود: قرارداد با یکی از شرکتهای فیبر نوری منعقد شده و ۱۱۰ دستگاه دوربین ترافیکی در اختیار این مرکز قرار می دهد.

حاجی‌پور بر پرهیز از موازی کاری و کاهش هزینه ها تاکید کرد و از معاونت ترافیک شهرداری رشت خواست تا با پلیس راهور ناجا هماهنگ عمل کند. ۴۰۰ دستگاه دیگر هم برای بانک شهر می خواهیم و دو دستگاه ماشین منطقه آزاد مجهز به دوربین در شوارع کم عرض تخلفات را ثبت کرده و حضور پلیس در شوارع کم عرض بسیار کارگشا خواهد بود.
 
رئیس کمیسیون ترافیک ابراز کرد: طبق آمار پلیس در همان نخستین روزهای راه اندازی، ۵۰ درصد تخلف کمتر ثبت شده است و امیدوارم روزی برسد که فرهنگ ترافیکی شهروندان ارتقا یافته و هیچ تخلفی ثبت نگردد.
 
حاجی‌پور به دستور دوم جلسه و بازگشایی محور انسان دوست و امام علی اشاره کرد و گفت:  با بازگشایی محوری که از کانال ژ۵ عبور می کند، بخش زیادی از ترافیک مرکز استان کاهش می‌یابد.
 
سرهنگ جعفری در این دیدار، نیز راه اندازی این پروژه را نقطه عطفی در حوزه ترافیکی رشت خواند و گفت: بنده متولی راه اندازی دوربین ها در کل کشور هستم و همواره برای من جای افسوس بود که چرا زادگاهم نسبت به این راه اندازی کوتاهی می کند و بسترآن فراهم نمی‌شود.
رئیس فاوای راهور ناجای کشور، تعامل بین بخشی و همکاری خوب شورا و شهرداری را در این راه اندازی ستود.
 
وی با ارایه آماری گفت: طی دو هفته که دوربین‌ها به‌صورت رسمی راه اندازی شده، ۱۰۵۰۰ مورد تخلف ثبت شده است که ۶۰ درصد آن بین ۱۰ شب تا ۷ صبح ثبت شده و از این میزان یک‌‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جریمه صادر شده است.
 
جعفری به کارکردهای دیگر این دوربین ها اشاره نمود و تصریح کرد: بعنوان نمونه خودروهایی که عوارض نمی‌دهند با این دوربین‌ها قابل ثبت و پیگیری است.
 
وی همچنین ابراز امیدواری کرد؛ با درآمد حاصل از این جرایم، امکانات لازم برای خرید تجهیزات ترافیکی و بازگشایی معابر و... هزینه شود.
 
حاجی پور هم در این زمینه گفت: تقاطع های غیر همسطح نیز نیازمند نصب دوربین های تخلفات است زیرا سرعت غیر مجاز در همین پلها  بسیار مشاهده شده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز