خبرگزاری کار ایران

کاهش قیمت جهانی نفت با افزایش موجودی نفت خام آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۸۶۳

با افزایش تولید از سوی کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) و عربستان سعودی و از میان رفتن اختلال در دخایر نفتی، قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شاخص نفت خام برنت امروز -چهارشنبه- به پایین‌ترین سطح در سه ماه گذشته رسید. این در حالی است که افزایش موجودی نفت خام آمریکا نویدبخش بیشتر شدن ذخیره جهانی پاسخگوی تقاضا در هفته گذشته بود. 

نفت خام برنت با ۹۳ سنت کاهش قیمت، به بشکه‌ای ۷۱ دلار و ۲۳ سنت، کمترین میزان از ۱۷ آوریل، و تا ساعت ۹ صبح به وقت گرینویچ به بشکه‌ای ۷۱ دلار و ۴۵ سنت رسید. 

نفت سبک آمریکا نیز با ۶۰ سنت کاهش قیمت به ۶۴ دلار و ۴۸ سنت رسید که فاصله چندانی با پایین‌ترین میزان قیمت در ماه آوریل که حدود ۶۷ دلار بود، ندارد.

با افزایش تولید از سوی کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) و عربستان سعودی، و از میان رفتن اختلال در دخایر نفتی، قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی کاهش پیدا کرد. 

«دیوید رید» تحلیل‌گر ارشد در شرکت انرژی «جی‌بی‌سی»، گفت: «اصلاح قیمت نفت نشانگر تقارب میان اصول بنیادی و حقایق عینی است.»

سرمایه‌گذاران از سوی دیگر نگران تاثیر تنش میان آمریکا و شرکای تجاری‌اش، از جمله چین، بر رشد اقتصاد و تقاضای انرژی هستند.

مرکز تحقیقاتی بی‌ام‌آی اعلام کرد که تنش تجاری میان پکن و واشنگتن می‌تواند اقتصاد جهانی را بر زمین بزند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز