خبرگزاری کار ایران

مراسم گرامیداشت هفته تامین اجتماعی در مازندران به همایش "اعتراض" تبدیل شد!

اعلام حمایت نمایندگان مجلس ازخواسته های به حق کارگران وبازنشستگان

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۴۸۰

درمراسمی که به مناسبت هفته تامین اجتماعی درمازندران برگزارشد؛ کارگران وبازنشستگان درحضورجمعی ازنمایند گان خود درخانه ملت، مراتب اعتراض خود را به هرگونه دست اندازی به منابع تامین اجتماعی اعلام نموده وبراستقلال این سازمان تاکید نمودند.

به گزارش "ایلنا" از ساری "عبدالله رضیان " در همایش گرامیداشت 25 تیر ، روز تامین اجتماعی که به محفل اعتراضات جامعه کارگری نسبت به آنچه که دست اندازی به منابع تامین اجتماعی گفته می شود، با تاکید بر این که کارگران و بازنشستگان  افرادی فرهیخته و ارزشی در جامعه هستند ؛  گفت: به شما افتخار می کنم و به جهت اینکه  کارگر زاده ام مشکلاتتان را به خوبی درک کرده و در جهت حل آن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به حضور کارگران درتمامی عرصه ها گفت: همه باید قبول کنیم گروهی که در کنار این انقلاب و نظام ایستادند و دفاع کردند قشر متوسط و ضعیف جامعه بودند واکنون نیز این فضای اقتصادی بیشترین فشار و آسیب نیز متوجه این گروه است به همین خاطر من از صبوری و سعه صدر شما سپاسگزارم.

وی افزود: در مباحث علنی و غیر علنی مجلس یکی از مهمترین موضوعات و بررسی چالش ها موضوع صندوق بازنشستگی و صندوق کشور است ؛ در مقاطعی صندوق تامین اجتماعی اتاق خلوت دولت ها بود و این امر سبب شد تا صندوق تامین اجتماعی با حجم زیادی از بدهی دولت روبرو شود و قوانینی که طی این سال ها تکلیف شد و باعث شد تا حجم تعهدات این صندوق افزایش پیدا کند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران به حجم بالای بدهی دولت به تامین اجتماعی که مبلغی بالغ بر 130 میلیارد تومان است اشاره کرد و گفت: مجلس بر دولت تکلیف کرد که بدهی تامین اجتماعی را پرداخت کند تا سازمان نیز مشکلات خود را مرتفع کند.

وی در بخش دیگر از سخنانش به استیضاح علی ربیعی وزیر کار اشاره کرد و گفت: اگر نگاه شما بر این است که وزیر کار در جهت منافع شما گام بر می دارد من نیز با شما همراه خواهم بود.

وی عنوان کرد:  من به شما قول می دهم که مشکلات مطروحه در حوزه کارگری و بازنشستگی را همین هفته در نطق مجلس شورای اسلامی مطرح کنم.

رضیان با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی گفت: دولت باید یک فکر اساسی برای این قشر جامعه بکند .

یوسف نژاد نماینده ساری درمجلس نیز به اعتراض کنندگان به دخالت دیگران در امور داخلی تامین اجتماعی وعده داد که دوشنبه هفته آینده دردیداری که با آقای دکترروحانی خواهد داشت، مطالبات به حق کارگران وبازنشستگان را مطرح خواهد نمود.

"نصرالله دریابیگی" نماینده کارگران استان و عضو ارشد کانون عالی بازنشستگان مازندران و کشور نیز درسخنانی اجرایی شدن قانون همسان سازی حقوق مستمری بگیران را مطالبه به حق و واجب بازنشستگان برشمرد و موضوع واریز نه بیست وهفتم حق درمان کارگران به خزانه دولت را دخالت بارزدولت درامور داخلی سازمان تامین اجتماعی دانست و نسبت به تبعات ادامه این وضعیت هشدارداد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز