خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی پس از افتی سه‌ماهه

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۲۷۱

اعتصاب کارگران در نروژ و تردیدها درباره تولید نفت در لیبی، قیمت نفت را افزایش داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شاخص نفت خام برنت پس از سه ماه افت امروز -سه‌شنبه- افزایش یافت. این افزایش قیمت در حالی صورت می‌گیرد که کارگران حوزه نفتی در نروژ دست به اعتصاب زده‌اند. این افزایش قیمت کمکی است به بازاری که عرضه بیش از حد در روزهای گذشته بر آن سلطه داشته است. 

شاخص نفت خام برنت ۲۸ سنت، چهار دهم درصد، افزایش یافت و در ساعت سه و ۳۱ دقیقه به وقت گرینویچ به بشکه‌ای ۷۲ دلار و ۱۲ سنت رسید. قیمت نفت روز دوشنبه چهار و شش دهم درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح از نیمه آوریل رسید. 

شاخص نفت وست تگزاس اینترمدیت با یک سنت کاهش به ۶۸ دلار و پنج سنت رسید. این شاخص روز دوشنبه با چهار و دو دهم درصد کاهش روبه‌رو بود. 

وضعیت اعتصاب کارگران نفت در نروژ، روز دوشنبه، تنش بیشتری گرفت؛ صدها کارگر دیگر نیز در این کشور دست به اعتصاب زدند. این اعتصاب در حالی رو به گسترش است که کارگران و اتحادیه‌های کارگری بر سر حقوق و بازنشستگی با کارفرمایان خود به توافق نرسیدند.

این اعتصاب که سه‌شنبه گذشته آغاز شد، تاکنون تاثیر محدودی بر تولید نفت نروژ داشته است، اما برخی تولیدکنندگان هشدار داده‌اند که در صورت ادامه تنش‌ها تا یک ماه دیگر احتمال لغو قراردادها میان شرکت‌ها و کارگران وجود دارد. 

شرکت بانکداری «ای‌ان‌زد» در یادداشتی اعلام کرد: «تهدید ایجاد شکاف بیشتر در بازار هنوز از میان نرفته است.»

 ای‌ان‌زد همچنین اعلام کرد که «با وجود بازگشایی حوزه‌های نفتی در لیبی، تولید نفت این کشور هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.»

با وجود بازگشایی بنادر نفتی در لیبی، انتظار می‌رود تولید در حوزه نفتی «صحرا» روزانه ۱۶۰ هزار بشکه کاهش یابد، چراکه چندی پیش دو نفر از کارگران این حوزه ربوده شدند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز