خبرگزاری کار ایران

تامین اجتماعی قدرتمند؛ شتاب بخشی به فرآیند توسعه؛

5 هزار کارفرمای بدهکار و 6 هزارمیلیارد ریال مطالبات برجای مانده!!

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۹۴۳

سازمان تامین اجتماعی تقریباً نیمی ازجمعیت کشوررا تحت پوشش خدمات درمانی برده وبا وجود تمامی مشکلات وناملایمتی ها همچنان اولین ها درتمامی عرصه هاست.

به گزارش ایلنا از ساری ،25تیر، روز تامین اجتماعی بهترین فرصت برای بیان تلاش ها وزحمات و معرفی توانمندی ها و ظرفیت های فراوان بزرگ ترین سازمان بیمه گر است که تقریباً نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خدمات درمانی برده و با وجود تمامی مشکلات و ناملایمتی ها همچنان اولین ها درتمامی عرصه هاست.

با وجود انتقاداتی که به عنوان یک رسانه همواره برعملکرد و فعالیت های این سازمان داشته و داریم – و البته انتقاد سازنده- تاکید داریم که این سازمان متعلق به میلیون ها انسانی است که با اندوخته هایشان بنیان بزرگ ترین صندوق را بنا نهاده اند و هیچگاه نباید تضعیف گردد.

نشست خبری مدیرکل پرتلاش تامین اجتماعی مازندران و مدیریت محترم بخش درمان با رسانه های گروهی ضمن آن که تصویری روشن ازفعالیت های شبانه روزی این عزیزان ارایه کرد؛ در برگیرنده نکاتی بود که لازم دیدم به عنوان یک رسانه بی طرف به آنها اشاراتی داشته باشم.

بی شک تلاش آقای محمودی مدیرکل تامین اجتماعی مازندران و مدیر درمان بی حاشیه او آقای دکترخورشیدی برهیچ کس پوشیده نیست و ارایه خدمات بی وقفه به میلیونها بیمه شده استان و دهها هزار بازنشسته و خانواده های آنان کاری بس سخت و درعین حال ارزشمند بوده و برخود لازم می دانم به نمایندگی از طرف خانواده خبرگزاری "ایلنا" و روزنامه "کاروکارگر" دراستان به تمامی تلاشگران تامین اجتماعی مازندران دربیمارستان ها و مراکزدرمانی و شعب تامین اجتماعی خسته نباشید عرض نمایم.

آمار بالغ بر 4 میلیون بار مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان ؛ 35 هزارمورد بستری و انجام 22 هزارعمل جراحی در مراکز متعلق به تامین اجتماعی استان مازندران و انعقاد 2300 قرارداد همکاری با مراکز درمانی و تشخیصی دربخش درمان غیر مستقیم و ارایه خدمات به 86 هزار بازنشسته محترم و خانواده هایشان تنها بخش کوچکی از زحمات خستگی ناپذیر مجموعه تامین اجتماعی است که با وجود تمام مشکلات؛ برای اعتلا و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت محترم ایستاده اند و به عبارتی ویترین خدمات نظام دراستان مازندران و مردم مومن و همیشه درصحنه استان هستند.

بی شک، درصورتی می توان این حجم از خدمات را به مردم ارایه نمود که دغدغه های مدیران تامین اجتماعی به حداقل رسیده و آنان فارغ از مشکلات برای ارایه بهترین خدمات برنامه ریزی به عمل آورند.

درگفت گوی مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با خبرنگاران بحث بدهی بخش های دولتی و خصوصی به تامین اجتماعی مطرح گردید که می تواند بسان ترمز حرکت شتابان این مجموعه خدوم تلقی گردد و متاسفانه به یک مشکل فراگیر درسطح کشور مبدل شده است.

به گفته  محمودی میزان مطالبات تامین اجتماعی مازندران از بخش های مذکور بالغ بر 6000 میلیارد ریال و آمارکارفرمایان بدهکار به تامین اجتماعی بیش از 5 هزارنفر می باشد که البته پرداختن به این موضوع از حوصله این یادداشت خارج و نیاز به تحلیل و بررسی های بیشتر دارد.

خوشبختانه تامین اجتماعی در همه نقاط کشور ازجمله مازندران با وجود مشکلات متعدد بیشترین حجم همکاری با صنعت و کارفرمایان را داشته و بسان برخی سازمانها، تعاملات لازم با کار آفرینان واحدهای صنعتی و حتی کارخانه های دارای مشکل را به عمل آورده و در بدترین شرایط خدمات درمانی وبهداشتی را از کارگران دریغ نمی کند.

به هرحال امیدواریم همانگونه که از مسئولان تامین اجتماعی انتظار ارایه خدمات شایسته به بیمه شدگان و تلاش برای ارتقاء سطح خدمات درمانی و بهداشتی می رود؛ تدابیر لازم برای رفع دغدغه های مدیران این بخش به خصوص مشکلات مالی  و الزام کارفرمایان به پرداخت بدهی خود به تامین اجتماعی اتخاذ گردد.

خدایا چنان کن سرانجام کار / تو خشنود باشی و ما رستگار

 

محمد درخشنده

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز