خبرگزاری کار ایران

ادعای مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره عملیات واهی ۶ ساعته برای سرقت اسناد هسته‌ای ایران

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۸۸۵

مقام‌های اسرائیلی مدعی شده‌اند در یک عملیات شش ساعت و نیمه موفق به رسوخ در یک انبار بایگانی اطلاعات حساس در ایران شده و اسنادی درباره برنامه ساخت سلاح هسته‌ای توسط کشورمان را خارج کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس‌نیوز، یک مقام اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی شد که در ماه ژانویه ماموران وابسته به این رژیم به طور مخفیانه اسنادی را که حاوی جزییات برنامه هسته‌ای ایران بوده طی عملیاتی ۶ و نیم ساعته در تهران کشف و خارج کردند و به این ترتیب بخش عمده‌ای از داده‌ها شامل برنامه طراحی کلاهک هسته‌ای توسط ایران در این اسناد خارج شده است.

این مقام رژیم صهیونیستی مدعی شد: «تیم اسرائیلی به طور محرمانه به بایگانی اسناد دست پیدا کرده و در یک زمان بسیار محدود در مدت زمانی که می‌دانستند ساختمان تحت کنترل شدید نیست، این اسناد را خارج کردند. ایران برای جلوگیری از جلب توجه‌ها به تاسیساتش، به طور تمام وقت از نگهبان استفاده نمی‌کند. اما این ساختمان به سیستم هشدار مجهز بوده که ماموران وابسته به رژیم صهیونیستی سیستم هشدار را از کار انداخته‌اند!»

نویسنده این گزارش مدعی شد: « عملیات اسرائیل برای اولین بار توسط نخست وزیر این رژیم در ماه آپریل و در یک کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران افشا شد. او در این کنفرانس مدعی شد که اسناد دزدیده شده از ایران نشان‌گر اظهارات متناقض ایران درباره ادعای عدم تمایل به داشتن برنامه سلاح هسته‌ای است.»

مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در جلسه ارائه گزارش ادعاهایی را درباره جزییات عملیات در تهران مطرح کرده‌اند. آن‌ها درباره نحوه خروج اسناد از ایران، وجود برخی جزییات درباره برنامه طراحی کلاهک هسته‌ای در اسناد دزدیده شده که اسرائیل مدعی است از دستیاران خارجی گرفته‌اند، عملیات تاسیسات آزمایش محرمانه انفجار که بازرسان آژانس مدت‌هاست به دنبال آن هستند و تلاش مقامات ایرانی برای حفظ برنامه هسته‌ای بعد از گزارش بازرسان آژانس بین‌المللی هسته‌ای درباره توقف این برنامه توضیحاتی را مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز