خبرگزاری کار ایران

سالاری مطرح کرد:

صادرات 30 هزار تن کالا از طریق خط ریلی به آذربایجان شده است

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۷۵۴

استاندار گیلان گفت: در کمتر از 2 ماه از افتتاح خط ریلی آستارا-آستارا بیش از 30 هزار تن کالا از طریق 489 واگن به آذربایجان صادر شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان با اشاره به اینکه گیلان از 3 طریق ریلی، دریایی و زمینی با کشور آذربایجان در ارتباط است، گفت: از طریق خط ریلی آستارا-آستارا توسط 18 واگن بیش از هزار تن کالا به کشورهای مختلف ترانزیت و میزان 43 هزار تن از طریق 709 واگن واردات داشتیم.

وی رونق تولیدات استان گیلان و پیوند بخش بازرگانی با جمهوری آذربایجان را یکی از وظایف مدیران استانی عنوان و خاطرنشان کرد: گیلان ایستگاه و پل ارتباطی با جمهوری آذربایجان است و از بعد ملی وظایفی برعهده دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: با توسعه سایت بارانداز ریلی موجود در آستارا و الحاق این محدوده به منطقه ویژه اقتصادی که پیشنهاد آن به دولت ارائه شده، تجار 2 کشور ایران و آذربایجان از تسهیلات مدیریتی و معافیت ‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند. توسعه محدوده بارانداز و گسترش صنایع پردازشی و انبارداری در این منطقه می‌تواند علاوه بر افزایش میزان درآمد استان گیلان، اشتغالزایی و رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

وی به وجود ظرفیت‌های مختلف برای توسعه روابط تجاری بین ایران و آذربایجان اشاره کرد و گفت: از این ظرفیت‌ها می توان برای کارکردهای ملی و استانی نقش‌آفرینی کرد.

استاندار گیلان استفاده از فرصت موجود در خط ریلی آستارا-آستارا را گام نخست برای اتصال راه آهن رشت به آستارا و تکمیل کریدور شمال-جنوب ارزیابی کرد و افزود: در سال‌های آینده شاهد رونق بخش ترانزیت و درآمدهای ملی از طریق این خط ریلی خواهیم بود.

وی بر لزوم فعال کردن تجارت بین 2 کشور از طریق بازارچه مرزی تأکید و تصریح کرد: پایانه مرزی موجود در آستارا با توجه به قدیمی بودن به بازسازی نیاز دارد که تصمیم‌های ملی در این‌خصوص نیز گرفته شده است.
سالاری خاطرنشان کرد: مردم هر زمان که در کنار اجرای پروژه‌های بزرگ شاهد افزایش میزان اشتغالزایی و درآمد باشند به توسعه امیدوار می‌شوند.

وی با قدردانی از پیگیری‌های جهانگیرزاده سفیر ایران در کشور آذربایجان در مسیر توسعه روابط تجاری و اقتصادی و حجم مبادلات بین 2 کشور گفت: با توجه به پیشینه اتاق بارزگانی گیلان، تجار این استان نقش به‌سزایی در توسعه مبادلات دارند. امیدواریم با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها شاهد رونق صادرات از ایران به کشورهای دیگر باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز