خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی در گفت‌وگو با ایلنا:

در تجمع ۲۵ تیر شرکت می‌کنیم/دست‌اندازان به تامین‌اجتماعی «آش را با جاش» می‌خواهند

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۴۳۴

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با تاکید بر لزوم شرکت در تجمع 25 تیر، این حضور را مصداق مبارزه با فساد دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قرار است کارگران ۲۵ تیرماه، به مناسبت روز جهانی تامین اجتماعی، تجمع اعتراضی برگزار کنند و به سیاست‌های دولت و مجلس در رابطه با سازمان تامین اجتماعی انتقاد کنند. کارگران قبل از هر چیز خواستار حفظ استقلال سازمان تامین اجتماعی و باطل شدن بند «و» تبصره هفت قانون بودجه هستند.

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور) در رابطه با این تجمع با تاکید بر لزوم شرکت در آن، می‌گوید: دست‌اندازی به منابع تامین اجتماعی، مصداق عینی «فساد» است و در این فساد، مجلس و دولت هر کدام به نوعی شریک هستند. ما کارگران نیز یا در تجمع اعتراضی شرکت می‌کنیم و مقابل این فساد می‌ایستیم یا با سکوت‌مان به نوعی قبول می‌کنیم که همدست فساد و خیانت در اموال عمومی هستیم.

وی؛ ریشه‌ دست‌درازی‌ها به اموال مردم که در سازمان تامین اجتماعی به ودیعه نهاده شده را در بی‌تفاوتی‌ها می‌داند: وقتی دیدند بیمه‌شدگان و کارگران بی‌تفاوت هستند، در دست‌اندازی مصمم‌تر شدند و به اصطلاح «آش را با جاش می‌خواهند» و در واقع قصد دارند کل منابع این سازمان را به نفع خود تصرف کنند.

حبیبی ادامه داد: فردا منابع هم تمام می‌شود، برای تامین این منابع، به بهانه افزایش سن امید، سن و سابقه بازنشستگی را افزایش می‌دهند، برای پرداخت مستمری بازنشستگی محاسبه ۵ سال آخر خدمت یا میانگین ۳۰ سال خدمت را ملاک قرار می‌دهند و هزار ترفند دیگر برای استثمار کارگر به کار می‌گیرند.

او در انتها بار دیگر تاکید کرد: وعده دیدار ما کارگران ۲۵ تیر سالروز تامین اجتماعی؛ گردهم می آییم در خانه کارگر خیابانى ابوریحان و دیگر خانه کارگرهای استان تهران تا به محل تجمع برویم و صدای دادخواهی‌مان را به گوش مسئولان برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز