خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر کشور:

تبیین صحیح فلسفه غدیر عامل وحدت است/ غدیر یکی از نقاط عطف تاریخ اسلام است

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۲۸۹

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر کشور گفت: تبیین صحیح فلسفه غدیر و طرح امیرالمومنین علی (ع) به عنوان عامل اصلی وحدت در مبارزه با دشمنان است.

به گزارش ایلنا از ساری،حسین ظریف منش امروز در آئین معارفه دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر مازندران اظهار داشت :  غدیر به عنوان واقعه بزرگ تاریخ می تواند یکی از برجسته ترین و تاثیر گذارترین وقایع صدر اسلام باشد.

وی با بیان اینکه دشمن امروز از طریق مختلف در بخش های مختلف جامعه از جمله دانشگاه ها و مدارس شبهه ایجاد میکند افزود: ترویج و تبیین فرهنگ غدیر و انعکاس آن در بین این نهادها می تواند به بسیاری از شبهات پاسخ دهد.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر کشور افزود: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که روز عید غدیر فقط برای جشن و سرور نیست بلکه برای این است که بفهماند حکومت و سیاست برای همه مردم است.

وی هدف از برگزاری برنامه های دهه غدیر را در راستای توجه و تاکید بر ابعاد حکومتی غدیر و همچنین نیاز نهضت بیداری اسلامی به نسخه شفابخشی دانست که ملت هایی برای کسب سعادت و بهروزی خود آن را دنبال می کنند.

ظریف منش گفت: تقویت نهضت نرم افزاری و پژوهش درباره غدیر نیز از دیگر اهداف این بنیاد است که به گفته ظریف منش ضرورت تلاش حوزه های علمیه و دانشگاه ها برای تبیین حقیقت و پیام غدیر در دنیای کنونی مشهود است.

 وی مقابله با تهاجم فرهنگی، تبیین و ترویج فضایل امیرالمومنین(ع)، طرح سیره حضرت علی(ع) به عنوان الگوی جامع برای زندگی فردی و زندگی سیاسی و همچنین استفاده از غدیر و حضرت علی (ع) به عنوان محور وحدت از دیگر اهداف برنامه های این دهه عنوان کرد.

ظریف منش با بیان اینکه دهه گرامیداشت غدیر به عنوان یکی از نقاط عطف تاریخ اسلام و همچنین تبیین فلسفه غدیر و بیان فضایل و تعالیم امیرالمؤمنین در جامعه است، بر همکاری دستگاه های اجرایی برای تبیین و هدف گذاری یک موضوع مشخص در حوزه غدیر اقدام کنند.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر، با تاکید بر اینکه تبیین آموزه های غدیر ضرورت کنونی کشور و جهان اسلام است، گفت: غدیر و تبیین آن، به دلیل حجم عظیم شائبه های جدایی دین از سیاست، نیاز کنونی مردم است.

وی با اشاره به عناوین مختلف برنامه های بنیاد بطن المللی غدیر از اطعام دهی یک میلیون و 500 هزار نفر سال گذشته در سراسر کشور خبر داد.

ظریف منش ، تجلیل از سادات شهید،سرکشی از بیماران و جانبازان در روز عید غدیر و سرکشی به محرومین با نام امام علی  (ع) در دهه ولایت از جمله برنامه های این بنیاد در سالجاری است که انتظار می رود این اهداف در استان مازندران نیز اجرایی شود.

به گزارش ایلنا ، در این مراسم با حضور آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران مسئولین استانی و شهرستانی حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی بعنوان دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر مازندران معرفی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز