خبرگزاری کار ایران

وحید محمدی‌تبار:

تا ۱۰ سال آینده یاسوج مانند خرمشهر و آبادان می‌شود/ باید مدیریت دهه ۶۰ به ایران بازگردد

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۲۳۲

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر امروز مسئولان ما برنامه‌ریزی نکنند در ۱۰ سال آینده آب و هوای این استان مانند آب و هوای خرمشهر و آبادان خواهد شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، وحید محمدی‌تبار در آئین تودیع و معارفه مدیران کل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: شاید نتوان جلوی بی‌بارشی و زلزله و سیل و گرد خاک را گرفت اما می‌توان جلوی تعرض به بستر رودخانه‌ها، تعرض به جنگل‌ها و منابع طبیعی و تعرض به محیط زیست‌مان را بگیریم.

وی با مطلوب ارزیابی کردن اقدامات رئیس دستگاه قضایی استان، دادستان مرکز و دستگاه‌های امنیتی در جلوگیری از تعرض به منابع ملی، اظهارداشت: امروز باید برنامه‌ریزی و وحدت رویه داشته باشیم که بستری سازی و مدیریت کنیم در بحث کشاورزی و کشت‌های جایگزین در بحث طراحی مکانیسمی برای اختصاص یارانه به کشاورزانی که کشت جایگزین می کنند تا در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی شود.

محمدی تبار گفت: حضور و کار در بحران نباید شائبه مادی برای پرسنل بحران داشته باشد باید برای کمک به هم نوع و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست بصورت ذاتی وارد عمل موثر بشویم.

وی انگیزه خود در حراست از جنگل ها ، محیط زیست، منابع آب و رودخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را ربطی به مسئولیتش ندانست و خاطرنشان کرد: حراست از منابع الهی یک وظیفه ذاتی است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: من مزایای ۲۰ درصد حقوق بحران را رسما نمی‌خواهم و می‌خواهم این‌گونه مزایا به جنگلبانی تعلق گیرد که وقتی با دستان خالی آتش جنگل را خاموش می‌کند اگر چه دستش می‌سوزد اما دلش از حقوق کم و بدون بیمه‌اش نسوزد.

محمدی‌تبار با اشاره به موضوع زلزله‌های چندماهه گذشته در یاسوج تصریح کرد: در بحث زلزله ما خساراتی انسانی از خود زلزله نداشتیم بلکه خسارات های وارده عمدتا از ضعف آموزشی بود.

وی گفت: وقتی بعد از زلزله، خود ما چادر به پا می‌کنیم و بیمارستان صحرایی راه اندازی می‌کنیم یعنی خودمان با دست خودمان به بحران دامن می‌زنیم و بحران زا هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در زمان بحران، مهمترین استراتژی باید تحقق آرامش روحی و روانی جامعه با اقدامات سنجیده و مدبرانه باشد، ادامه داد: در زمان بحران نباید جوری باشد که بخشدار یک مصاحبه کند، فرماندار یک مصاحبه و مدیرکل هم یک مصاحبه.

محمدی تبار گفت: در زمان بحران، موازی کاری صحیح نیست و هماهنگی و ستاد فرماندهی واحد لازم است.

وی با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله ملک حسینی نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری هم‌ اظهارداشت: امروز نظام، مردم و کشور ایران مورد طمع دنیا و استکبار است و بهترین راه عبور از بحران‌ها کنترل و استیلا بر آمریکای درون است. امروز بیش از هر زمان به مدیریت از نوع دهه ۶۰ نیاز داریم.

 وی افزود: همه مسئولان استانی، مردم و شهروندان در برابر نسل امروز و آینده و فرزندان‌مان مسئولیم که پیشگیری قبل از درمان کنیم. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، استراتژی خود را پیشگیری قبل از درمان در مخاطرات محیطی و بلایایی طبیعی ذکر و ادامه داد: ما نمی‌توانیم پیش‌بینی زلزله و سیل کنیم اما می‌توانیم جوری برنامه‌ریزی کنیم که خسارات‌ها کمتر باشد. ما باید از ظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها در تشکیل کارگروه‌های تخصصی و تحقیقاتی استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، در پایان این آیین، وحید محمدی‌تبار به‌عنوان‌ مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب و از خدمات عباس بهشتی روی سرپرست این مدیریت تحلیل شد.

محمدی‌تبار از فعالان نام‌آشنای جریان اصلاحات در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌شمار رفته که سوابق مدیریتی متعددی در حوزه های مختلف وزارت کشور دارد.

وی از فرزندان شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز