خبرگزاری کار ایران

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

ترکیب منتخب نیمه نهایی جام بیست و یکم/ پیروزی فرانسه در جدال برابر کرواسی!

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۷۱۱

فرانسه و کرواسی موفق شدند با شکست بلژیک و انگلیس به فینال جام جهانی برسند.

به گزارش ایلنا، تنها دو بازی تا پایان بیست و یکمین دوره رقابت های جام جهانی 2018 فرانسه باقی مانده است و مرحله نیمه نهایی هم با صعود تیمهای فرانسه و کرواسی به فینال خاتمه پیدا کرد. در ترکیب منتخب هم فرانسه با 5 و کرواسی با 4 نماینده گوی سبقت را از دو تیم دیگر ربوده اند. در ادامه ترکیب منتخب مرحله نیمه نهایی را مرور می کنیم:

دروازه بان:

هوگو لوریس: بازهم مانند دیدار برابر اروگوئه با یک سیو نجات بخش تیمش را در بازی نگه داشت. لوریس در دقایق ابتدایی که تیمش تحت فشار بلژیک بود یکی از بهترین ها بود و کمک کرد تا خروس ها بدون دریافت گل آن دقایق را پشت سر بگذارند و در ادامه با در دست گرفتن نبض بازی، به برتری برسند.

مدافعان:

ساموئل اومتیتی: بعد از گل سه امتیازی بازی قبل واران، این بار نوبت به او رسید تا گره کور بازی با شیاطین سرخ اروپا را باز کند و به کمک دیدیه دشان و تیمش بیاید. 20 سال بعد از درخشش لیلین تورام در بازی نیمه نهایی مقابل کرواسی، این بار اومتیتی بود که بالاتر از فلینی سر زد و فرانسه را به فبنال رساند.

رافائل واران: زوج او و اومتیمی روز به روز و بازی به بازی بهتر و بهتر می شود. واران در دیدار برابر بلژیک یکی از کم نقص ترین شب های خود را پشت سر گذاشت و ضمن خلع سلاح کردن لوکاکو، در تمان نبردهای تن به تن پیروزی شود.

کیران تریپیر: نه تنها به خاطر ایستگاهی زیبایش بلکه به خاطر بازی های فوق العاده ای کحه در این مدت برای سه شیرها انجام داد حقش بود که در ترکیب منتخب مرحله نیمه نهایی حضور داشته باشد. تریپیر زننده یکی از زیباترین گل های جام از روی ضربه ایستگاهی بود اما این گل برای صعود تیم ساوث گیت کافی نبود.

ایوان استرینیچ:

مدافع جدید تیم میلان ایتالیا، در برابر انگلیس بازی خوبی را به نمایش گذاشت و پیش از آنکه به خاطر مصدومیت در وقت های اضافه جای خود را به پیواریچ بدهد با اعتماد به نفس بالا در میدان حاضر شد.

هافبک ها:

پول پوگبا: یکی از بهترین بازی های خود را در مرحله نیمه نهایی انجام داد. هم کمک حال خط حمله بود و هم موفق شد به همراه یکی دوئ نفر دیگر دبروین را از جریان مسابقه خارج کند. پوگبا با پشت سر گذاشتن یک شب فوق العاده به چیزی جز قهرمانی فکر نمی کند.

مارسلو بروزوویچ:در میانه میدان آنقدر دوید تا نفس انگلیسیها بند بیاید. بالغ بر 16 کیلومتر دوندگی یعنی یک آمار بی نظیر در مرحله نیمه نهایی و کل مسابقات؛ در حالی که این بازیکن در بازی برابر روسیه و همچنین دانمارک هم به میدان رفته بود.

ایوان پریشیچ:

یکی از مسببین اصلی بازگشت کرواسی به بازی بود. گل فوق العاده اش در نیمه دوم از یادها نخواهد رفت. شاید اگر کمی شانس داشت و چند دقیقه بعد شوت فوق العاده اش به تیر نمی خورد؛ شاید کرواسی خیلی زودتر مجوز حضور در فینال را به دست آورده بود با این حال الان شماره 4 کروات ها در کنار مانژوکیچ و مودریچ با دو گل بهترین گلزن کرواسی است.

مهاجمین:

کیلین امباپه: بی توجه به بازی خوبش، همان پاس پشت پای نیمه دوم که ژیرو را تقریبا در موقعیت تک به تک قرار داد به تنهایی او را شایسته حضور در ترکیب منتخب کرده بود. جوان 19 ساله فرانسه گل نزد و پاس گل هم نداد اما یکی از بهترین های تیمش بود و دفاع بلژیک را بسیار اذیت کرد.

ماریو مانژوکیچ:

سرانجام کار خود را در دقیقه 109 کرد. در موقعیتی که خیلی ها آن را با موقعیت طارمی در برابر پرتغال مقایسه کردند و مانژو به واسطه سبقه ای درخشان، آن را به زیبایی به تور رساند و دومین گل خود در این جام را به ثمر رساند.

ادن هازارد: تیمش حذف شد اما بازهم یکی از بهترین ها بود. در نیمه دوم استرس بازی روی کار او تاثیر گذاشته بود ولی اگر می خواستید یک بازیکن را در ترکیب شیاطین سرخ اروپا به عنوان بهترین بازیکن نام ببرید باید بعد از کورتوآ به سراغ هازارد می آمدید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز