خبرگزاری کار ایران

گلمرادی:

لزوم اختصاص بودجه ‌های لازم جهت استقرار ادارات در هندیجان

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۷۰۹

نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان ادارات کل خوزستان برای استقرار اداراتشان در هندیجان جهت خرید تجهیزات و لوازم اداری بودجه ‌های لازم را اعمال کنند، فرمانداری هندیجان بودجه برای خرید همه تجهیزات ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، استقرار اداره مهم محیط ‌زیست در بندر هندیجان لازم و ضروری است، هندیجان دارای 95 کیلومتر مرز آبی با خلیج‌ فارس بوده که باید به مسائل زیست‌ محیطی منطقه و آبزیان آن رسیدگی فوری شود.

از این رو استقرار کامل و اجرایی این اداره در هندیجان باید صورت گیرد. اداره محیط ‌زیست با بسیاری از مراکز دولتی، خصوصی و فعالان مردمی در این عرصه بخصوص شهرداری، انجمن‌ های حامی محیط ‌زیست ارتباط نزدیک دارد.

هندیجان مسائل و مشکلات زیست‌ محیطی زیادی دارد، شرکت ‌های نفتی، چاه‌ های نفت و گاز، آلودگی ‌هایی که از سوی پتروشیمی‌ های مستقر در منطقه از طریق دریا به هندیجان می‌رسد، نیازمند بررسی و اخذ حق ‌و حقوق مردم هندیجان از آن‌ها لازم و ضروری است.

علی گلمرادی نماینده مردم هندیجان، ماهشهر، امیدیه و بندر امام در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بندر هندیجان، اظهار داشت: همه ادارات باید در هندیجان مستقر شوند. استقرار ادارات حق مردم محروم هندیجان است.

وی افزود: یکی از ادارات مهم دولتی که باید هر چه سریع‌تر در این شهر مستقر شود، اداره محیط ‌زیست است که نیازمند حمایت ‌های مسئولان در استان خوزستان و تعیین بودجه لازم جهت خرید لوازم های اداری است.

نماینده مردم هندیجان بیان کرد: فرمانداری هندیجان با تلاش و زحمات زیاد خود توانسته این اداره را فعلاً مستقر کند، اما استقرار آن فقط در حد تعیین رئیس نباشد. زمانی اداره مستقرشده که باید کارهای اجرایی را انجام دهد.

ابرهیم قنواتی نیز از فعالان سیاسی و رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بندر هندیجان، عنوان کرد: حفظ محیط ‌زیست یک مسئله مهم است. بعضی از خطرات زیست ‌محیطی منطقه ما را تهدید کرده و لازم است برای افزایش آگاهی مردم نسبت به خطرات زیست ‌محیطی، اداره محیط ‌زیست در هندیجان استقرار پیدا کند تا مردم آگاه شوند که با محیط‌ زیست مهربان‌تر و در حفظ و پاکیزگی آن کوشا باشند.

وی افزود: بسیاری از مشکلاتی که برای محیط ‌زیست به وجود آمده در سال‌ های اخیر عدم آگاهی مردم بوده، اگر اطلاع‌ رسانی شود و سطح آگاهی مردم را نسبت به حفظ محیط ‌زیست بالا ببریم این آگاهی بخشی می‌تواند به احیاء محیط‌ زیست کمک کند.

رئیس انجمن اسلامی معلمان هندیجان بیان کرد: با آگاهی بخشی به شهروندان به ‌نوعی می‌توانیم از تخریب محیط ‌زیست ممانعت به عمل بیاوریم. با فرهنگ سازی و بهبود شرایط زندگی خود، سعی و تلاش برای حفظ محیط‌ زیست سالم باید بکوشیم و بافرهنگ سازی از تخریب محیط‌ زیست جلوگیری شود.

وی گفت: افراد زیادی در سطح شهر وجود دارند که به محیط ‌زیست علاقه دارند. تمام دغدغه علاقه‌مندان این است که در زمینه های مختلف مانند مسائل فضای سبز، دفع زباله و پسماندها عزم جدی در درون مردم بوجود بیاید.

قنواتی عنوان کرد: مردم‌ دوست دار محیط ‌زیست هستند، اما یک رهبریت و مرکزیت را مطالبه می‌کنند که این انرژی‌ های مردمی را جمع ‌آوری و در کانال‌ های مناسب با عنوان حفظ محیط‌ زیست خود به ‌کارگیری کنند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر بعضی از ادارات می‌توانند مهم باشند مثل: تعزیرات حکومتی، ثبت ‌اسناد، محیط‌ زیست و بنیاد مسکن روستایی و مرکز معاینه خودرو که می‌توانند اشتغال ایجاد کرده و درآمدزا باشند.

شهردار اسبق هندیجان تصریح کرد: در فصل گرما رفتن در صف ‌های طولانی معاینه خودرو در ماهشهر و ایستادن در این گرمای طاقت ‌فرسا واقعاً باعث دلسردی و دل ‌زدگی مردم می‌شود. راننده حاضر است جریمه شود، اما در صف طولانی معاینه فنی ماهشهر نرود.

لزوم اختصاص بودجه ‌های لازم جهت استقرار ادارات در هندیجان

انتهای پیام/
محمدمهدی صادقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز