خبرگزاری کار ایران

یک مقام ارشد آمریکایی:

شناسایی اجساد سربازان جنگ کره، سال‌ها زمان می‌برد

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۲۶۷

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که شناسایی اجساد به جای مانده از جنگ کره ماه‌ها و حتی سال‌ها به طول می‌انجامد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی گفت که کره شمالی ممکن است به آمریکا اجازه دهد جست‌وجو برای هزاران جسد به‌جای مانده از جنگ کره طی سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ را از سر گیرد، اما برای شروع حفاری‌ها به ماه‌ها زمان مورد نیاز است و تشخیص هویت باقی‌مانده اجساد نیز سال‌ها به طول خواهد انجامید. 

«کلی مک‌کیگ» رئیس آژانسی آمریکایی که بازمانده اجساد سربازان آمریکایی را در نبردهای خارجی پیگیری می‌کند، در مصاحبه‌ای گفت: «ماه‌ها، و در بعضی موارد،‌ سال‌ها طول می‌کشد تا بتوانیم اجساد را شناسایی کنیم.»

پس از دیدار تاریخی میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی، در تاریخ ۱۲ ژوئن در سنگاپور، این آژانس می‌تواند بار دیگر پس از ۱۳ سال جست‌وجوی خود را در کره‌شمالی برای یافتن اجساد سربازان آمریکایی از سر بگیرد. 

پس از دیدار میان رهبران دو کشور، ترامپ گفت که پیونگ‌‌یانگ باقی‌مانده جسد دو هزار سرباز آمریکایی را به ایالات متحده فرستاده است. مک‌کیگ اما گفت که از زمان برگزاری این دیدار، هنوز هیچ جسدی به آمریکا تحویل داده نشده است.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز