خبرگزاری کار ایران

گزارش‌های ضد و نقیض درباره مذاکرات کردها با دمشق/ «الطبقه» قیام می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۱۸۲

رئیس «شورای دموکراتیک سوریه» هرگونه مذاکره کردهای سوری با نظام دمشق درباره نفت را رد می‌کند ولی رسانه‌های رسمی تأکید می‌کنند که این مذاکرات در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، «الهام احمد» رئیس مشترک «شورای دموکراتیک سوریه» وجود توافق با دمشق، که طبق آن اداره تاسیسات نفتی و مسئولیت صادرات نفت به دولت سوریه واگذار می‌شود را رد کرد.

احمد به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «هر گونه گزارش‌ها در این‌باره کاملا نادرست است؛ چنین توافقاتی وجود دارند و مذاکراتی درباره نفت انجام نمی‌شود».

«نیروهای دموکراتیک سوریه» معروف به «قسد»، سال گذشته کنترل کامل چاه نفتی «العمر» در دیرالزور واقع در شرق سوریه را به دست گرفته‌اند. این چاه، بزرگ‌ترین چاه نفتی در این کشور است.

این در حالی‌ست که روزنامه «الوطن» سوریه اعلام کرد که «صالح مسلم» رئیس مشترک سابق حزب «اتحاد دموکراتیک» در نتیجه شکست تلاش‌هایش برای ایجاد همگرایی میان دمشق و شهروندان کرد سوریه، این روزنامه را متهم کرده که منبع شایعه‌پراکنی‌ها درباره دیدارهای تایید نشده بین مقام‌های دمشق و رهبران کرد، است.

این روزنامه افزود، منابع کرد نزدیک به حزب «اتحاد دموکراتیک» گفته‌اند مسلم تلاش می‌کند نزدیکی اخیر( میان کردها و دمشق) و مذاکرات درباره بازگشت نهادهای دولتی به سراسر مناطق تحت کنترل قسد را تخریب کند.

الوطن متذکر شد، مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کرد قسد در شمال و شمال شرقی سوریه از هرج و مرج رنج می‌برند و عناصر مسلح کرد تظاهرات معترضان را با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای متفرق می‌‌کنند.

به گفته فعالان، عناصر قسد در الطبقه در استان الرقه نیز برای سرکوب تظاهرات‌کنندگانی که به عملکرد این شبه‌نظامیان اعتراض دارند، تیراندازی و یکی از زنان را بازداشت کرده‌اند.

روزنامه الوطن، دوشنبه به نقل از منابع کرد از احتمال توافقی میان یگان‌های مدافع خلق کرد و دولت دمشق خبر داد که بر سر میدان نفتی استان حسکه به دست آمده است. این منابع تصریح کردند، یگان‌های مدافع خلق کرد و دولت سوریه به توافقی درباره اداره تأسیسات نفتی در استان حسکه توسط دولت و اینکه روند فروش نفت تنها به عهده دولت باشد، دست یافتند.

این اقدام در آستانه عملیات جدید ارتش ترکیه و تروریست‌های هم‌پیمان برای اشغال منبج و دیگر مناطق کردی آغاز شده است. کردهای سوری در چند روز گذشته بارها بر آمادگی خود برای گفت‌و‌گو با دولت سوریه تاکید کرده بودند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز