خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی دنا خبرداد:

خشکسالی‌ها در کشور شدت می‌گیرد/ شرایط نگران کننده‌ای در حوزه آب دنا داریم

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۱۵۸

مدیر جهاد کشاورزی دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد با ارائه برخی آمارهای بارش در سال‌های گذشته در کشور، تاکید کرد خشکسالی های کنونی براساس آمارهای بارش ها در سال های آینده شدت بیشتری خواهد یافت.

به گزارش ایلنا از یاسوج، فضل الله آدرفرد در نشست مدیریت مصرف برق در پیک بار در محل دادگستری شهرستان دنا گفت: متاسفانه بارش‌ها در چندساله گذشته در نقاط مختلف ایران کاهش یافته و از سویی خشکسالی ها نیز به همین دلیل روبه افزایش است.

وی با بیان اینکه روند رو به رشد خشکسالی ها در ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد برای همه نگران کننده شده است، اظهار داشت: تغییر اقلیمی در ایران و استان برای ما نگران کننده است و باید مدیریت های مصرف را در حوزه های مختلف اجرایی کرد.

مدیر جهاد کشاورزی دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این شهرستان از نعمت آب فراوانی برخوردار بوده اما در حال حاضر کمی این نعمت کار را برای همه سخت کرده است. 

آذرفرد با اشاره به کشت محصولات پرآب در سال‌های گذشته،خاطرنشان کرد: کشت محصولات پرآب بدلیل کمی آب در شهرستان دنا نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست و از کشت محصولات پر آب در برخی از مناطق جلوگیری بعمل می آید.

وی گفت: شرایط کمی سبب تعطیلی نیروگاه‌های برق آبی در شهرستان دنا شده و باید به فکر جایگزینی نیروگاه‌های خورشیدی به جای این نیروگاه‌ها باشیم.

مدیر جهادکشاورزی دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بحث زیرساختی مدیریت مصرف را بخوبی انجام نداده‌ایم، تصریح کرد: اگر مدیریت مصرف در حوزه برق و آب اندیشیده نشود بطورحتم به مشکلات متعددی در آینده نزدیک برمی‌خوریم.

آذرفرد گفت: بزودی مشترکین کشاورزی دنا برای مدیریت مصرف برق با شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد قرارداد و مصرف خود را مدیریت خواهند کرد.

وی از مدیران شهرستان دنا خواست مدیریت مصرف انرژی را در سرلوحه کار خواهند قرار داده تا به بحرانی گرفتار نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز