خبرگزاری کار ایران

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

انگلیس - کرواسی؛ پیوستن به تیم 66 یا بلند شدن روی دست نسل 98 ؟

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۰۸۰

تیمهای انگلیس و کرواسی برای اولین بار در جام جهانی به دیدار هم می روند.

به گزارش ایلنا، پس از صعود تیم ملی فوتبال فرانسه به فینال جام جهانی، دومین بازی مرحله نیمه نهایی جام جهانی امشب از ساعت 22:30 دقیقه بین دو تیم کرواسی و انگلستان به انجام می رسد. این مسابقه حساس و دیدنی در ورزشگاه لوژنیکی به انجام می رسد.

ورزشگاه:

ورزشگاه لوژنیکی برای ششمین بار در این جام میزبانی خواهد کرد. دیدارهای روسیه عربستان، روسیه اسپانیا، مکزیک آلمان، پرتغال مراکش و دانمارک فرانسه در این ورزشگاه برگزار شده بود. 9 گل در 5 مسابقه. بردن تیم میزبان در هر دو مسابقه و شکست بزرگانی چون اسپانیا و آلمان در این استادیوم از مهمترین نکات لوژنیکی بوده است. تنها صفر صفر جام هم در این استادیوم رقم خورد. 

داور:

داور مسابقه امشب جونیت چاکر 41 ساله و ترکیه ای خواهد بود. کسی که سومین قضاوت خود را انجام می دهد و به تعداد قضاوت های فصل پیش خود می رسد.چاکر پیش از بازی امشب، دو بازی ایران مراکش و آرژانتین نیجریه را سوت زد. هر دو مسابقه در ورزشگاه سنت پترزبورگ آره نا به انجام می رسید. او 9 کارت زرد داد؛ یک پنالتی گرفت و یک بار هم از VAR استفاده کرد و حالا باید دیدار حساس انگلستان و کرواسی را به همراه کمک های خود قضاوت کند.

انگلستان:

انگلیس - کرواسی؛ پیوستن به تیم 66 یا بلند شدن روی دست نسل 98 ؟

سه شیرها برای صعود به نیمه نهایی مسیر نسبتا خوبی را در پیش داشتند. آنها در گروه هفتم با بلژیک پاناما و تونس هم گروه شدند. ابتدا با نتیجه 2-1 از سد تونس گذشتند و در گام بعدی با حساب 6-1 پاناما را در هم کوبیدند و برای بازی آخر با ترکیب دوم به مصاف بلژیک رفتند و در نهایت با نتیجه 1-0 شکست خوردند تا ضمن دوم شدن در سمت آسان تر جدول مسابقات قرار بگیرند. سه شیرها تنها تیم این جام در مرحله نیمه نهایی هستند که در این دوره شکست خورده اند؛ البته قبل از باخت بلژیک به فرانسه.

شاگردان ساوث گیت در مرحله یک هشتم نهایی پس از تساوی 1-1 در 120 دقیقه مقابل ملمبیا، این تیم را در ضربات پنالتی شکست داد و به یک چهارم رسید و با نتیجه 2-0 سوئد را برد و به جمع 4 تیم پایانی راه پیدا کرد. انگلیسی ها تا به اینجا 11 گل به ثمر رسانده اند؛ دقیقا مانند تیم قهرمان در سال 1966. آنها هشت گل خود را روی ضربات شروع مجدد زده اند دقیقا مانند تیم پرتغال در سال 1966. بیش از 50 درصد گل های توسط هری کین زده شده است و خود این بازیکن هم نیمی از گل های خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. کین حالا به اندازه گری لینه کر در جام 86 دروازه تیمها را باز کرده است.

انگلیس در این جام یک کلین شیت داشته و 4 بار دروازه اش باز شده است. یک گل در نیمه نخست و 3 گل در نیمه دوم. با این حال 7 گل خود را در 45 دقیقه نخست زده اند و تنها 4 بار در نیمه مربیان موفق به بازر کردن قفل دروازه رقیبان شده اند. انگلیس 5 گل از 11 گل خود را از روی ضربات سر به ثمر رسانده است که سه تای آنها توسط دو مدافع این تیم یعنی جان استونز و هری مگوایر زده شده است.

انگلیس برای سومین بار به نیمه نهایی جام جهانی می رسد. آنها اولین بار در سال 1966 به این مرحله رسیدند و پس از شکست 2-1 پرتغال در بازی پایانی آلمان غربی را از پیش رو برداشتند و در خانه خود قهرمان شدند. این تیم در سال 1990 نیز بازهم به نیمه نهایی رسید اما این بار بعد از تساوی بدون گل در 120 دقیقه، در ضربات پنالتی با نتیجه 4-2 به آلمان غربی باختند و به فینال نرسیدند. حالا بعد از 28 سال بازهم انگلیس به جمع 4 تیم پایانی رسیده است.  آنها می توانند به یک خرافه امیدوار باشند. برای 5 امین بار است که 4 تیم اروپایی به نیمه نهایی رسیده اند. در سه دوره از 4 دوره اخیر که به این شکل بوده ایتالیا قهرمان شده و در یک دوره دیگر همین انگلیس فاتح مسابقات شد. 

کرواسی:

انگلیس - کرواسی؛ پیوستن به تیم 66 یا بلند شدن روی دست نسل 98 ؟

بلیزرها برای تجربه دومین جام جهانی کار ساده ای را در پیش نداشتند و مشقت های فراوانی را تحمال کردند. این تیم با هدایت زلاتکو دالیچ در مرحله گروهی همه را شگفت زده کرد. آنها در ابتدا با دو گل نیجریه را شکست دادند و در گام بعدی آرژانتین را با مسی سه گل کردند و در گام آخر با ترکیب دوم خود با حساب 2-1 از سد ایسلند گذشتند تا یکی از سه تیمی باشند که تمام امتیازات را به دست می آورند.

کروات ها در مرحله یک هشتم نهایی پس از تساوی 1-1 مقابل دانمارک در ضربات پنالتی با نتیجه 3-2 بردند و به یک چهارم رسیدند و دوباره داستان بازی قبل تکرار شد. این بار در برابر روسیه میزبان بازی شان 2-2 شد اما در ضربات پنالتی با موفقیت خارج شدند و به جمع چهار تیم پایانی راه پیدا کردند. کرواسی در این مسابقه برای اولین بار تیم میزبان را در تاریخ حضورش در جام جهانی شکست داد. آنها همچنین با رکورد 510 دقیقه بازی، در این جام رکورد دار شدند. سوباسیچ هم با 4 سیو پنالتی در بین گلرها رکورد دار شد. بلیزرها بعد از آرژانتین سال 1990 به دومین تیمی تبدیل شدند که برای رسیدن به نیمه نهایی دو بازی را با پنالتی پشت سر گذاشته است.

کرواسی در این جام 10 گل زده و 4 بار هم دروازه اش باز شده است. آنها سه گل در نیمه اول، شش گل در نیمه دوم و یک گل در وقت اضافه به ثمر رسانده اند و همچنین دو گل در نیمه اول، یک گل در نیمه دوم و یک گل در وقت اضافه دریافت کرده اند. کرواسی در این جام دو بار عقب افتاده اما هر دو بار خیلی زود جبران کرده است. آنها بعد از هر گلی که خوردند توانستند در کمتر از 14 دقیقه‌آن را جبران کنند

کرواسی در این تورنمنت دو کلین داشته و در سه بازی اخیر هم دروازه اش باز شده است. آنها در همه بازی ها موفق به گلزنی شده اند و لوکا مودریچ با دو گل بهترین بازیکنشان از این حیث به حساب می آید. این تیم بلوک شرقی در این جام با احتساب اته بوی نیجریه که به سودشان گل به خودی زد 9 گلزن داشته اند. 

کروات ها با بلاژویچ در سال 1998 به نیمه نهایی رسیدند اما به فرانسه میزبان 2-1 باختند و به فینال نرسیدند. حال باید دید در برابر انگلیس چه کار می کنند.

تقابل ها:

کرواسی و انگلیس در طول تاریخ هفت بار به مصاف هم رفته اند که حاصل آن 4 برد برای سه شیرها بوده است. یک تساوی و دو برد هم برای کرواسی به ارمغان آمده است. شش تا از هفت بازی قبلی دو تیم هم در روز چهارشنبه به انجام رسیده است.

این دو تیم در تورنمنت های اصلی یک بار به مصاف همرفته اند که آن هم به یورو 2004 برمی گردد. جایی که با نتیجه 4-2 انگلیس در مرحله گروهی کرواسی را از پیش رو برداشت. البته 4 سال بعد در مقدماتی یورو 2008 کرواسی مانع از صعود انگلیس به آن دوره از مسابقات شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز