خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان :

با احتکارکنندگان برخورد خواهد شد/ تشدید نظارت بر کنترل قیمت کالا در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۲۳۸

استاندار زنجان با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در کالای مصرفی استان وجود ندارد، بر ضرورت نظارت بیشتر دستگاه های متولی تاکید کرد و گفت: ستاد تنظیم بازار این موضوعات را با جدیت دنبال می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از زنجان، اسد‌اله درویش امیری، استاندار زنجان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان اظهار کرد: هر اندازه قیمت ها در مرکز استان کنترل شود بر شهرستان ها هم تاثیر می گذارد.

وی با یادآوری اینکه عده‌ای با ارز 4 هزار و 200 تومانی مواد اولیه و اجناس را وارد و در هنگام توزیع ضوابط را نادیده می گیرند، ادامه داد: قیمت اقلام پرمصرف مردم کنترل شده است.

مقام عالی استان بر رعایت قیمت اقلام برطبق ضوابط موجود تاکید کرد و گفت: در برخی موارد سودجویان به دنبال سودهای کلان هستند و در حق مردم ظلم می شود.

درویش امیری با یادآوری اینکه بخشی از کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان وارداتی است و بخشی هم تولید داخلی محسوب می شود، ادامه داد: واردات این کود با ارز 4 هزار و 200 تومانی انجام می شود و قیمت مصوب آن در بازار 6250 ریال می باشد در حالی که در عمل شاهد فروش آن به قیمت 9500 ریال هستیم.

استاندار زنجان خواستار برخورد با متخلفان شد و گفت: ذرت هم باید به قیمت مصوب 1100 تومان عرضه شود ولی با قیمت 1500 تا 1800 در بازار عرضه می شود.

مقام عالی استان افزود: افراد سودجو ارز را از بانک مرکزی دریافت می کنند ولی کالای وارداتی را برخلاف قوانین و با قیمت دلخواه به مردم عرضه می کنند.

به گفته وی، نظارت بر قیمت کالا در بازار از وظایف ستاد تنظیم بازار است، ادارت کل بازرسی و نظارت و تعزیرات حکومتی هم باید از کار روزمرگی بیرون بیایند و نظارت را بیشتر کنند.

استاندار زنجان خواستار شناسایی دپو کالاها توسط دستگاه های مرتبط شد و گفت: اداره کل بازرسی و نظارت و تعزیرات حکومتی خیلی قویتر و جدی تر وارد شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز