خبرگزاری کار ایران

کیمیا علیزاده پرچم دار کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی 2018 شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۷۷۵

جوانترین مدال آور ایران در بازی های المپیک، با تصویب هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به عنوان پرجم دار کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی 2018- جاکارتا انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، در جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که پیش از ظهر امروز با حضور دکنر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان همچنین دکتر سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد،کیمیا علیزاده تنها بانوی مدال آور تاریخ ورزش ایران در بازی های المپیک به عنوان پرچم دار کاروان ورزشی ایران انتخاب و معرفی شد.

کیمیا علیزاده تنها بانوی ایرانی است که موفق به کسب مدال در بازی های المپیک شده است. این بانوی ورزشکار با 18 سال سن به مدال برنز بازی های المپیک 2014 لندن دست پیدا کرد و جوانترین ورزشکار مدال آور ایران در بازی های المپیک هم لقب گرفت.

این بانوی ورزشکار متولد 19 تیرماه 1377 است و مدال برنز رقابت های قهرمانی جهان در سال 2015 و مدال نقره رقابت های جهانی 2017 را نیز در کارنامه افتخارات خود به ثبت رسانده است.

تا کنون ورزشکارانی از رشته های وزنه برداری،کشتی ،جودو، فوتبال و بسکتبال پرچم دار کاروان ورزش ایران در ادوار گذشته بازی های آسیایی بودند و برای اولین بار ورزشکاری از رشته تکواندو به عنوان پرچم دار کاروان ایران انتخاب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز