خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

دانشگاه‌های ایران جایگاه خاصی در دنیا دارند

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۷۱۲

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یادمان نرود دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های ما در سطح دنیا رتبه و جایگاه خاصی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامی در «نشست هم اندیشی ارتقای 5 دانشگاه و 5 پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین المللی» گفت: نکته‌ای که به نظر می‌رسد، باید به آن اهمیت داد، توجه به شاخص های تعیین شده و حرکت به سمت آنها است که با ارزیابی و اصلاح دانشگاه و پژوهشگاه‌ها به خصوص با نگاه جهانی به تحولات است و استفاده از شاخص‌های جدی در رتبه بندی‌ها و ارزیابی هاست، لذا در بحث پیشبرد این پروژه این بخش مهم است که باید پویایی خودش را حفظ کند. آن چه که تلاش می‌شود، برای حمایت از شاخص هایی است که ارزیابی ها را به سمت ارزیابی های بالاتر و ارتقا دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: لذا حمایت‌ها در سطح ملی و ستادی و آنچه که در توان دانشگاه‌هاست، باید صورت بگیرد. همچنین حمایت از برنامه های ذیل این شاخص ها باید انجام شود و از آن جمله بخش هایی که باید به آن توجه شود اصلاح آیین نامه ها، تامین امکانات پشتیبانی مادی و ... است.

او افزود: ما حمایت از این برنامه را باید در هر شرایطی پیش ببریم. ما به هیچ وجه نباید قضاوت قبل از وقوع شرایط خاص داشته باشیم و باید انرژی همکارانمان را در این راستا هر روز با برنامه ریزی افزایش دهیم و تقویت کنیم. یادمان نرود دانشگاه ها و پژوهشگاه های ما در سطح دنیا رتبه و جایگاه خاصی دارند.

وزیر علوم ادامه داد: مشارکت در هر مجموعه قطعا بخش مهمی برای پیشبرد کار است، از این رو برنامه ها حتما باید با هماهنگی باشند که در این صورت ارتقا دانشگاه و پژوهشگاه ها را در پی خواهد داشت. همچنین دانشگاه ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید در راستای این فضا قرار بگیرند که البته کار بسیار ظریفی است و باید به شرایط آن توجه کنیم.

غلامی بیان کرد: خانواده هر دانشگاه و پژوهشگاه باید خودشان را در راستای قرار گرفتن در هیات های بالاتر تصور کنند.

همچنین مجتبی شریعتی نیاسر در این نشست بیان کرد: 22 دانشگاه و 16 پژوهشگاه برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کردند و طرح های خود را برای ما فرستادند که طرح های 16دانشگاه و 9 پژوهشگاه  انتخاب شد و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: سالانه 400 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده بود که امیدواریم محقق شود. کمیته ای با مشارکت 9 صاحب نظر دانشگاهی برای این کار انتخاب شدند. امروز همچنین تعدادی از دانشگاه ها گزارشات خود را اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز