خبرگزاری کار ایران

با حضور کارگران ۲۰ استان برگزار شد

صعود سراسری کوهنوردان کارگر به قلل زاگرس

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۶۳۱

کارگران کوهنورد از 20 استان در اولین صعود سرارسری سال به قله زاگرس حمله کردند و توانستند این قله زیبا را فتح کنند. در این صعود سراسری تمامی موارد زیست محیطی از سوی کوهنوردان کارگر در تمام طول کوهپیمایی رعایت شد تا محیط و دامان ارتفاعات زیبای زاگرس از هرگونه زباله و وسایل اضافی پاک بماند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور ورزشی ، کوه کلار از جمله ارتفاعات زاگرس بوده که بصورت شرقی و غربی امتداد دارد و سمت شرق آن از گردنه تنگ وستگان شروع و بطرف غرب امتداد یافته است و نهایتاَ در جنوب شهر ناغان در گردنه ای به نام همین شهر ختم می گردد، کلار از شمال به تالاب های گندمان، چغاخور، علی اباد و سولگان منتهی است و در واقع وجود تالابهای فوق که بصورت زنجیر وار به هم پیوسته و مامن و زیستگاه بیش از سیصد هزار پرنده بومی و مهاجر، آبزی، کنار آبزی بوده و مدیون وجود ارتفاعات برفگیر کلار است.
کلار علاوه بر تامین آب تالاب های یاد شده که هریک به تنهائی چون نگین انگشتری از بابت تنوع زیستی، گردشگری و زیبا شناسی در نوع خود بی نظیر است. درضلع جنوبی کلار نیز جنگل های ارس را میتوان مشاهده کرد. وجود دریاچه زیبا و منحصر بفرد قزل گل با مساحت ۱۴۲۱ هکتار در ارتفاعات بالای 2200 متر این کوه و تالاب های چال تر و چال خشک مشرف در آنجا وجاری بودن قریب به چهل چشمه با دریاچه ایی در زیر قله و ارتفاع 3620 متری بر زیبایی های این مسیر افزوده است.
پس از بازگشت کاروان کارو تلاش کشورمان از رقابت های جهانی شرکت ها ، کوهنوردی نخستین رویدادی بودکه با استقبال پرشور علاقه مندان به این رشته با فتح قله کوه کلار در شهر بروجن از استان چهارمحال و بختیاری برگزار گردید.
در این رویداد ورزش کارگری بیش از ۱۳۰ ورزشکار از استان های سیستان وبلوچستان، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد، یزد، البرز، قزوین، فارس، مازندران، لرستان، کرمان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اذربایجان غربی، گلستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، أصفهان، زنجان وهرمزگان حضور داشتند و توانستند در نخستین رویداد کوهنوردی ، صعودی زیبا و دسته جمعی بر فراز کوه کلار داشته باشند.
 
 
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز