خبرگزاری کار ایران

سرسخت با لبه تیز؛ اروگوئه جشن فرانسه را خراب می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۲۹۹

اروگوئه تیم سرسختی است با یک لبه تیز، تا یک‌چهارم‌نهایی جام جهانی آمده با عبور از غوغایی که آرژانتین، آلمان و اسپانیا را گرفتار کرد.

به گزارش ایلنا، اروگوئه در روسیه ثابت کرد خیلی سخت شکست می‌خورد هر چند گاهی اوقات در سطح خودش بازی نمی‌کند و اینها قبل از جام جهانی تا حدی قابل پیش‌بینی بود. آنها شروع ضعیفی داشتند و با گل دقیقه 89 برابر مصر به پیروزی رسیدند که ستاره‌اش، محمد صلاح را در اختیار نداشت اما حالا امیدوارند سومین قهرمانی‌شان در جهان را جشن بگیرند.

با خط دفاعی که مرکزیت آن در اختیار زوج خوسه خیمنس و بازیکن بی‌نهایت باتجربه‌ای مثل دیگو گودین 32 ساله است - که در اتلتیکومادرید هم کنار یکدیگر بازی می‌کنند - اروگوئه هر چهار مسابقه خود در روسیه را برده و تنها یک گل دریافت کرده است. آنها همچنین تنها تیمی هستند که روسیه را شکست داده در آخرین دیدار مرحله گروهی که در واقع تنها آزمون دشوار میزبان نیز بود قبل از آنکه اسپانیا را شوکه کنند.

اروگوئه تیم کریستیانو رونالدو را در یک دیدار پرهیجان از پیش رو برداشت و به جمع 8 تیم برتر جهان صعود کرد، ادینسون کاوانی در آن بازی هر دو گل تیمش را به ثمر رساند.

حریف بعدی تیم باتجربه اروگوئه، فرانسه جوان است که کیلیان امباپه جذاب و آنتوان گریزمان کارآمد را در اختیار دارد، دو تیم فردا عصر در نیژنی نووگورود برای ماندن در هفته پایانی مسابقات و رسیدن به نیمه‌نهایی با هم روبه‌رو می‌شوند.

بازی سختی برای فرانسه است و اگر ستاره‌های این تیم امیدوارند مثل برد 4 بر 3 برابر تیم بی‌نظم آرژانتین می‌توانند فضا به دست بیاورند، سخت در اشتباهند. اسکار تابارس مربی اروگوئه بعد از پیروزی برابر پرتغال گفت: «قدرتمندترین بخش فرانسه خط حمله این تیم است، گریزمان و امباپه، اگر به آنها فضا بدهید، کار خیلی سخت می‌شود.»

«استاد» الان 12 سال است که هدایت اروگوئه را در اختیار دارد و تیمی ساخته که نه تنها به ندرت در درخشش در عرصه‌های بزرگ کم می‌آورد بلکه سخت کار می‌کند و تجربه فوق‌العاده‌ای دارد.

در این جام، فرناندو موسلرا، دروازه‌بان و لوییس سوارس، مهاجم عالی تیم به یکصد بازی ملی رسیده‌اند اما ابهام بزرگ برای بازی فرانسه مصدومیت کاوانی است که او را مجبور به ترک مسابقه پرتغال کرد و نتوانست سه‌شنبه هم با تیم تمرین کند. اگر مهاجم پاری‌سن‌ژرمن با 105 بازی ملی نتواند به این مسابقه برسد، جای خودش را به کریستین استوانی می‌دهد که سابقه 42 بازی ملی دارد تنها 16 تا کمتر از گریزمان برای فرانسه. باسابقه‌ترین بازیکن اروگوئه هم گودین با 121 بازی ملی است.

اما در این جام جهانی پرماجرا، یک تغییر بزرگ در اروگوئه به وجود آمده است. شگفت‌انگیز است اگر بدانیم تیمی که کمترین کارت زرد را در روسیه گرفته، اروگوئه با یک اخطار است همان تیمی که در گذشته اتکایش به هنرهای سیاه را راه موفقیت می‌دانست.

در جام جهانی قبلی، لوییس سوارس با یک رسوایی گازگرفتن روبه‌رو شد و در جام جهانی 1986 الکس فرگوسن بعد از بازی پرحادثه اسکاتلند، اروگوئه را تیم دروغگوها و متقلب‌ها توصیف کرد. این بار اما تنها رودریگو بنتانکور اخطار گرفته است. این یک تغییر شگرف است. آنها پنج کارت زرد کمتر از فرانسه دارند و تیم اروپایی است که باید در سیستم بازی و ترکیب اصلی‌اش دست ببرد چون بلای ماتویدی محروم است.

اروگوئه همچنین شهرت دارد به تیم جشن خراب کن جام جهانی از جمله دیداری که در جام جهانی 2010 برابر غنا داشتند و از این بابت هم تاریخ با آنها است. دو تیم پیش از این سه بار در جام جهانی با هم روبه‌رو شده‌اند که اروگوئه یک بار هم نباخته است.

گزارش: سید علی بلندنظر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز