خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته اعلام کرد :

بدهی 148 هزار میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۲۵۳

عضو هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته از بدهی 148 هزار میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایلنا،نصرالله دریابیگی رئیس کانون کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی استان مازندران صبح امروز در جلسه مجمع عمومی سالیانه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در بندر انزلی ، معیشت کارگران را از جمله دغدغه های مهم در این حوزه عنوان کرد و با اشاره به بدهی 148 هزار میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی،اظهار داشت: انتظار داریم این بدهی هر چه زودتر به سازمان تامین اجتماعی بازگشت داده شود.

وی با تاکید بر همسان سازی  حقوق بازنشستگان افزود: انتظار می رود این قانون در سال 97 در برنامه ششم توسعه اجرایی شود در صورت اجرایی شدن این قانون عدالت اجتماعی در این حوزه حاکم می شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران به بند "ز تبصره 7" لایحه بودجه 97 اشاره کرد و از نمایندگان  مجلس شورای اسلامی که این بند را تصویب کرد خواستار متوقف شدن این بند از لایحه بودجه سال 97 شد.

وی توضیح داد: این بند از لایحه سازمان تأمین اجتماعی مکلف است تمامی سهم درمان از مجموع مأخذ کسر حق بیمه موضوع مواد (۲۸) و (۲۹) قانون تأمین اجتماعی و سایر منابع مربوط را در حسـابی نـزد خزانـه‌داری کل کشور با عنوان بیمه درمان تأمین اجتماعی متمرکز نماید.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به طرح تحول سلامت در کشور تصویب بند "ز" را از مشکلات اساسی در طرح عنوان کرد و تصریح کرد: امیدواریم این طرح در کشور متوقف شود چرا که هزینه آن بر دوش کارگران است.

دریابیگی در ادامه سخنانش افزود: مجمع عمومی سالیانه کانون بازنشستگان مازندران با 139 نفر از 22 هیات برای برنامه ریزی سال 97 و تایید برنامه های سال 96 تشکیل شده است.

وی افزود:  گزارش هیات مدیره و گزارش مالی که قبلا به صورت کتابچه در اختیار اعضا قرار گرفت با حضور مسوول خزانه داری و تایید بازرسان و اظهارنظر مخالفین و موافقین به اتفاق آرا به تصویب مجمع عمومی رسید.

دریابیگی با اعلام اینکه  بعدازظهر امروز همایش بازنشستگان با حضور مسوولان محترم ارشد تامین اجتماعی و اعضای، هیات رئیسه کانون عالی، که برگزار می شود ادامه داد: در این همایش مباحث مختلف در حوزه کارگری و بازنشستگان مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت مجلس از دستاوردها و برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم، گفت: حمایت نمایندگان مجلس از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت از فرهنگ کار و تلاش و ارج نهادن فداکاری‌های جامعه کار و تولید است.

نماینده کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور افزود: مخالفت بعضی افراد با عملکرد وزیر کار و مجموعه وی نشانه ایجاد  بستری برای خدشه‌دارکردن اقدامات انجام شده دولت یازدهم در زمینه برقراری عدالت اجتماعی و صیانت از حقوق کارگران است.

وی در پایان گفت: با توجه به تحریم ناجوانمردانه دشمن بر علیه جمهوری اسلامی ایران ما با اعتقاد التزام به مقام معظم رهبری و حمایت از منویات ایشان در راستای حمایت از کالاهای ایرانی و اقتصاد مقاومتی و حمایت از دولت از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز